updated 11:50 AM UTC, May 12, 2023 Europe/Bucharest

Cum sa masori succesul pe internet

Fie ca vorbim despre o pagina web de prezentare a propriei afaceri sau despre o afacere online in sine, cunoasterea impactului pe care aceasta o are pe net este la fel de importanta. Acest lucru se numeste, ca si in televiziune, audienta, iar pentru a o masura exista cateva instrumente nici complicate, nici costisitoare. Sa le vedem!

1. 1. Stabilirea obiectivelor

Inainte de a sti CUM sa masori, trebuie, nu-i asa, sa stii CE. Cu alte cuvinte, este imperios necesar sa stabilesti niste obiective. Ce urmaresti? Sa informezi, sa vinzi, sa faci trafic? Ca sa-ti fie foarte clar, fa o scurta lista cu acestea, impartindu-le in obiective materiale, legate de beneficii (vanzari, profit, numarul de informatii suplimentare solicitate prin intermediul site-ului, numarul de vizite la sediul fizic al firmei etc) si obiective non-materiale, legate de angajamentul vizitatorilor (numarul cautarilor pe motoarele specifice, numarul de pagini vizitate in cadrul site-ului, numarul celor care s-au inregistrat pe site etc).

Iar daca tot am aflat CE, sa vedem si CUM. Iata cateva instrumente:
Programe analitice specifice Sunt suficiente astfel de programe pe piata. Unele costa mii de lei, altele nimic. Daca bugetul nu suporta cheltuieli in aceasta directie, se poate apela cu toata increderea la Google Analytics, care este gratuit.  

Apoi, exista intotdeauna Google sau Bing. Ambele pot fi folosite pentru a accesa datele pe care cele doua motoare de cautare le au despre propriul site.

2. 2. Numarul vizitatorilor de calitate

Traficul nu se traduce doar intr-un numar total de x vizitatori, ci si in calitatea lor, mai exact, in masura interesului acestora pentru ceea ce site-ul are de oferit, in potentialul vizitatorilor de a deveni clienti. Cum se poate afla acest lucru? Analizand sursele traficului.

Traficul din surse neplatite Este traficul generat de catre cei ce acceseaza pagina web in urma unei cautari pe internet. De indata ce site-ul are un minim de trafic, se poate incepe monitorizarea si clasificarea cuvintelor cheie folosite. De exemplu, daca este foarte cautat numele companiei, ar trebui gandita si denumita o categorie de cuvinte care sa cuprinda toate variatiile pe care le poate avea numele acesteia, in vreme ce celelalte categorii ar trebui sa fie legate de industria in care activeaza. Apoi, acestea vor fi folosite pentru a afla cat de cautata este compania pe web prin intermediul programelor sau motoarelor specifice.

Traficul din surse de referinta O crestere a traficului din sursele de referinta inseamna, de obicei, ca oamenii se conecteaza la site pentru ca are continut important, valoros pentru ei. Iar paginile cu cele mai multe accesari sunt, desigur, si cele mai utile pentru vizitatori.

3. 3. Utilitatea site-ului

Intrebarea care se pune in acest caz este daca pagina web are impact, daca ea este utila? Nu toti vizitatorii sunt in cautarea unui lucru de cumparat. Unii ar putea dori sa afle mai multe despre compania respectiva si produsele sale. Asa incat, daca se urmaresc doar vanzarile, se pot scapa din vedere informatii pretioase privind interesul consumatorilor potentiali.

Dar, una dinte cele mai bune metode de a masura succesul pe internet este castigul, beneficiile pe care acesta le aduce. Utilizand, de exemplu, Google Analytics se pot monitoriza vizualizarile sau click-urile pe butoanele de cumparare, daca site-ul vinde online.

Cand aceste date sunt corelate cu acele catetegorii de cuvinte cheie si alte informatii referitoare la site, tabloul utilitatii devine inca si mai complet. De exemplu, daca se constata ca 10% dintre vizitatori provin de pe forumuri cu teme legate de moda si doar 1% de pe formuri legate de carti, este evident care dintre ei conteaza mai multe pentru pagina web respectiva.

Pentru a urmari rata de apreciere, se face apel tot la categoriile de cuvinte, care vor sugera ce tip de vizitatori gasesc site-ul ca fiind valoros.

Exista si cativa indicatori in acest sens:
Perioada petrecuta pe site si numarul de pagini vizualizate. Acesti doi indicatori sunt de regula inruditi. Astfel, se poate urmari cat timp petrec vizitatorii pe site. De exemplu, daca se opresc asupra paginii cel putin 30 de secunde, este foarte probabil sa fi citit si continutul acesteia.

Apoi, daca acceseaza cel putin doua pagini per vizita,  inseamna ca vizitatorii gasesc site-ul suficient de interesant pentru a afla inca si mai multe.

Se poate urmari, de asemenea, rata variatiilor de trafic, cu referire la numarul de vizitatori ce parasesc site-ul la scurt timp dupa ce l-au accesat deoarece nu contine informatiile de care aveau nevoie.
Inscrierile RSS Sunt foarte utile in cazul unui blog. Daca un vizitator ajunge pe o pagina anume in urma unei cautari ori a unei referiri, citeste un articol, iar apoi se inscrie, este o dovada evidenta a faptului ca informatiile existente pe blog sunt foarte importante si utile pentru acesta. Inscrieriile pot fi urmarite cu ajutorul Google Analytics.

4. 4. Masurarea performantelor pe motoarele de cautare

Facand din nou apel la categoriile de cuvinte cheie, se poate analiza cat de bine este cotat site-ul in cadrul motoarelor de cautare si daca aceasta constituie o modalitate prin care vizitatorii ajung la pagina web respectiva.

Atat Google, cat si Bing au instrumente menite sa releve de cate ori site-ul a fost gasit prin intermediul motoarelor de cautare, numarul de click-uri pe site,  numarul de clik-uri in interiorul site-ului, cele mai cautate cuvinte cheie care genereaza trafic. Cunoscand aceste lucruri, se poate contura o idee despre tendindele de crestere in rang a site-ului pe motoarele de cautare si in ce masura vizitatorii considera importante rezultate cautarii.

Asadar, cand vine vorba despre monitorizarea activitatii unui site este important ca acesta sa fie inregistrat pe motoarele de cautare si sa poata fi accesat un program de analiza specific. Dar inainte de a cauta raspuns la intrebari precum traficul general sau ce alte site-uri se conecteaza mai des, este esential de identificat foarte clar scopul si obiectivele paginii web.

In functie de toate acestea si utilizand instrumente adecvate, se poate stabili daca site-ul respectiv are succes in spatiul online sau daca trece de-a dreptul indiferent.

Sursa: www.contabilul.manager.ro

Vă rugăm să comentați articolul utilizând formularul de mai jos. Va mulțumim.
Echipa Veterinarul.Ro

Suntem o revista independenta, non-profit si liberi sa inovam fara compromisuri

Editam pentru abonati Revista Veterinarul Stiinta si Practica cu peste 1300 de pagini de stiinta si practica veterinara ce insumeaza 800 de articole scrise de cei peste 200 de practicieni +  Revista Veterinarul Business - publicatie online de marketing, management si finante pentru veterinari; pe website sunt peste 20 000 de articole, index veterinar cu peste 3000 de produse, unicul director veterinar multimedia, unica platforma specializata cu instrumente de marketing si management veterinar;  unicul serviciu de SMS Alert; - fiind singurii care promovam intens medicii veterinari romani.

In plus, editam primele doua reviste digitale dedicate proprietarilor de animale de companie si celor de animale de renta scrise in integralitate de medici veterinari romani.  

Vino alaturi de noi si urmareste noutatile pe toate website-urile asociatiei. 

www.veterinarul.ro - website dedicat exclusiv medicilor veterinari cu următoarele publicatii acreditate de CMVRO cu 15 punte, respectiv:

  • Revista Veterinarul Stiinta si Practica - online si tiparita
  • Revista Veterinarul BUSINESS - online pentru medici veterinari
  • Revista Veterinarul PET - online pentru medici veterinari
  • Revista Veterinarul FERMA - online pentru medici veterinari

www.pet.veterinarul.ro website dedicat Revistei Veterinarul Pet pentru proprietarii de animale.

www.ferma.veterinarul.ro website dedicat Revistei Veterinarul FERMA pentru proprietarii de animale.

www.cursuri.veterinarul.ro - website dedicat platformei de cursuri online acreditate de CMVRO dedicate exclusiv medicilor veterinari.

 

Website www.facebook.com/revistaveterinarul