updated 8:59 AM UTC, Mar 30, 2023 Europe/Bucharest

Grija fata de client II

Vorbeste in timpul consultatiei. Atunci cand consulta un pacient, medicii veterinari trebuie sa spuna ce vad, aud, miros si palpeaza. Clientii vor sa stie ca au avut dreptate sa cheltuie bani si timp pentru a aduce animalul de companie la cabinet. Vor sa va­da ca examinarea clinica este importanta.


Vorbeste in timpul tratamentului. Atunci cand este timpul pentru recomandari, discuta in detaliu cu clientul. Lasa proprietarul sa stie probabibilitatea fiecarui diagnostic diferential. Astfel, poti adapta diagnosticul si trata­mentul pentru fiecare animal de companie. Daca adopti o atitudine muta la toate cazurile, trebuie sa iti asumi riscul ca proprietarul de animal sa se simta  neimportant venit doar sa plateasca niste teste inutile.

Recomanda calea cea buna - calea ta.

Recomdarile tale pot costa clientul, cat ai clipi din ochi, cateva sute de lei. Trebuie sa iei in considerare intreruperea tratamentului de-a lungul timpului si sa dai mai multe optiuni de tratament. Daca oferi alternative de tratamente, nu submina planul tau A.

Da un exemplu bun si unul rau:

Bun: „Prima noastra abordare este Planul A. Motivul pentru care dorim sa abordam acest tratament este ... O alternativa ar fi Planul B. Daca mergem pe Planul B, va trebui sa fim atenti la aceste chestiuni foarte serioase (daca pacientul este bolnav) ... sau va trebui sa fim mai atenti ... (daca pacientul este sanatos)”.

Rau: „Cea mai buna abordare este Planul A. Iata de ce... Am putea de asemenea sa incercam Planul B, care este... Si mai exista de asemenea o a treia abordare: Planul C“.
Explica sincer si clar riscurile pe care le implica tratamentele mai putin agresi­ve. Dar tine minte ca proprietarii / cli­en­tii tai ar putea alege un plan mai putin ideal dintr-un motiv bun.
Nu exista nici un motiv pentru care ar trebui sa le bati obrazul sau sa ii faci de rusine astfel in­cat sa ii pui sa aleaga ceva ce le-ar aduce dificultati financiare.

Vă rugăm să comentați articolul utilizând formularul de mai jos. Va mulțumim.
Iulia Cretu

Director executiv Revista Veterinarul 
Fondator Asociația Veterinarul
Fondator Veterinarul Știință și Practică, Veterinarul Pet, Veterinarul Business, Veterinarul Ferma
Experiență de 22 ani în media și comunicare

Mai multe din această categorie: « Grija fata de client I Grija fata de client III »