Marketing Online. Cine il face?
- Editor: Echipa Veterinarul.Ro
Marketing-ul online are mai multe denumiri, precum: internet marketing, web marketing, marketing pe Internet, search engine marketing o confuzie generala, pentru ca search engine marketing (SEM), se refera doar la marketingul pentru motoarele de cautare.
Primul marketer esti chiar tu
Tu esti primul marketer offline al online-ului, pentru ca: le spui prietenilor ca iti faci website, il treci pe cartea de vizita, iti anunti partenerii de prezenta ta, il pui pe firma de la strada, pe masina, iti anunti clientii prin diverse metode ca exista undeva ceva sub o adresa www. Dupa ce termini tot ce se poate face offline, iti dai seama ca mai departe trebuie sa mergi doar online. Este momentul declansarii adevarate a fenomenului, moment in care trebuie sa te organizezi in alegerea canalelor.
Stabilirea mixului de marketing online va duce la alegerea unor canale principale, unor canale secundare si a unor canale "one time". Pentru fiecare dintre ele exista optiunea de a le executa in regie proprie sau de a le externaliza, atunci cand cunostintele, mijloacele si timpul devin bariere insurmontabile.
Consultantul/ Agentia de branding online
Alegerea unui consultant independent sau a unei agentii specializate in branding online este necesara daca nu aveti expertiza necesara. Analiza de functionalitate (prezentarea cat mai buna), analiza de optimizare pentru motoarele de cautare (stabilirea unui vad cat mai bun), executia grafica (ambalajul), inscrierea in directoare si portaluri (repere), unelte tehnologice (distributie) sunt actiuni "one time".
Webmasterul/ Consultant de cont
In cazul in care nu te ocupi direct de prezenta online in sine a produsului, trebuie sa ai un om angajat fie intern, fie extern, care sa se ocupe de interactiunea altora cu tine (serviciul clienti). Acesta trebuie sa raspunda cererilor prompt, in maximum 48 de ore si sa opereze in mod eficient cererile. In functie de tipologia prezentei online este un canal principal sau secundar.
Agentia de publicitate/ comunicare online
In momentul in care decizi ca ai nevoie de o expunere rapida si directionata catre un anumit segment de utilizatori, poti sa optezi sa cumperi publicitate media (bannere) sau contextuala (linkuri sponsorizate). In cazul in care timpul nu iti permite sa cauti parteneriate pe care sa le negociezi in parte, atunci apeleaza la o agentie. Aceasta va crea conceptul, va stabili target-ul in functie de nevoi si va derula campania, ocupandu-se de monitorizarea ei.
Website-ul in sine
Nu uitam ca tot ce facem in marketing online trebuie sa duca undeva, la accesarea unei "surse". Website-ul care se ocupa de prezentarea informatiilor, produselor, serviciilor, conceptului, propriei persoane etc ... trebuie sa stie cum sa sa comporte. Trebuie sa fie imbracat frumos, sa stie sa zambeasca, sa comunice si sa spuna "mai reveniti". Este singurul angajat care lucreaza la partea de marketing online 24 de ore din 24. Are in dotare multe instrumente de marketing care se construiesc in timp si pot insemna: newsletter, RSS, jocuri interactive, software divers, baze de date, analize, statistici.
Si, in final, tot tu ...
Toate actiunile online sunt instrumente de marketing, asa ca atentie mare la ce faci si ce scrii si unde scrii, pentru ca ... ramane online. Atentie si la ce spun si scriu altii ca poate inseamna rau pentru voi. Detaliile trebuie analizate toate, incepand cu semnatura din email care este un instrument puternic de marketing online.
Raspunsurile la grupurile de discutii la care participi, precum si materialele care le scrii pentru uz intern sau distributie online trebuie sa fie de calitate si unice.
Concluzia este ca marketingul online se face in toate actiunile intreprinse pe Internet de tine, angajatii tai, admiratorii si dusmanii tai. Langa acestia mai pot veni langa, cu expertiza pe actiuni specifice, consultanti, agentii, designeri, advertiseri, voluntari. Locul acestora este dat de marimea efortului financiar pe care fiecare si-l poate permite. Cred totusi ca primul pas inainte de a actiona online, daca nu aveti expertiza, este sa cereti sfatul celor care au vazut multe povesti care incep cu "http://www...."
Sursa: www.marketingportal.ro

Echipa Veterinarul.Ro
Suntem o revista independenta, non-profit si liberi sa inovam fara compromisuri
Editam pentru abonati Revista Veterinarul Stiinta si Practica cu peste 1300 de pagini de stiinta si practica veterinara ce insumeaza 800 de articole scrise de cei peste 200 de practicieni + Revista Veterinarul Business - publicatie online de marketing, management si finante pentru veterinari; pe website sunt peste 20 000 de articole, index veterinar cu peste 3000 de produse, unicul director veterinar multimedia, unica platforma specializata cu instrumente de marketing si management veterinar; unicul serviciu de SMS Alert; - fiind singurii care promovam intens medicii veterinari romani.
In plus, editam primele doua reviste digitale dedicate proprietarilor de animale de companie si celor de animale de renta scrise in integralitate de medici veterinari romani.
Vino alaturi de noi si urmareste noutatile pe toate website-urile asociatiei.
www.veterinarul.ro - website dedicat exclusiv medicilor veterinari cu următoarele publicatii acreditate de CMVRO cu 15 punte, respectiv:
- Revista Veterinarul Stiinta si Practica - online si tiparita
- Revista Veterinarul BUSINESS - online pentru medici veterinari
- Revista Veterinarul PET - online pentru medici veterinari
- Revista Veterinarul FERMA - online pentru medici veterinari
www.pet.veterinarul.ro website dedicat Revistei Veterinarul Pet pentru proprietarii de animale.
www.ferma.veterinarul.ro website dedicat Revistei Veterinarul FERMA pentru proprietarii de animale.
www.cursuri.veterinarul.ro - website dedicat platformei de cursuri online acreditate de CMVRO dedicate exclusiv medicilor veterinari.
Website www.facebook.com/revistaveterinarul
Articole recente - Echipa Veterinarul.Ro
- Studiu retrospectiv privind efuziunea parapneumonică la 130 de câini cu diagnostic clinic de pneumonie
- Virbac a anunțat lansarea unui supliment de îngrijire a articulațiilor pentru câini
- Factori de risc pentru uroliții din tractul urinar superior și obstrucția ureterală la pisicile aflate în îngrijire veterinară referral în Regatul Unit
- Abordarea inegalităților globale în ceea ce privește accesul la medicamentele esențiale - WSAVA, WVA încep prin a elabora liste de produse farmaceutice de bază pentru animale
- Gulerul pentru sănătatea pielii pentru animalele de companie va fi lansat în Europa