Marketingul lateral sau reactia pietei la stimuli atipici
- Editor: Echipa Veterinarul.Ro
Marketingul este stiinta care are ca scop conectarea organizatiei la piata pe care activeaza, astfel incat sa obtina satisfacerea clientului si profit. Insa raportarea permanenta la necesitatile si cerintele pietei au facut ca mediul de afaceri sa caute noi modalitati de abordare a acesteia. Vorbim de marketingul vertical si de cel lateral.
Marketingul vertical consta in modificari realizate pe o piata data, iar cel lateral restructureaza piata, creand categorii cu totul originale, definind noi utilizari, situatii sau grupuri tinta, prin modificari radicale aduse produselor.
In ce consta transformarea produsului (exemple):
- magazinele adauga utilizarea, ca puncte de desfacere a marfurilor, internetul - cumparare online;
- se adauga unui produs (alimentar) nevoia consumatorului de a se proteja impotriva imbolnavirilor (bacteriilor) ;
- magazine specializate sau statii service adauga spatiului propriu zone destinate cumpararii alimentelor si a altor marfuri utile.
Marketingul lateral este un proces probabilistic, provocator, ce deschide noi directii. El se bazeaza pe crearea de piete si categorii sau subcategorii si asigurarea capacitatii companiei de a ajunge la grupuriel tinta. El este totusi insotit de un factor de risc.
Marketingul lateral este mai potrivit pentru pietele mature unde cresterea este zero, pentru creare de piete sau categorii cu totul noi, pentru fuzionarea mai multor tipuri de companii, pentru vizarea unor grupuri tinta care nu au fost vizate inainte, pentru descoperirea de noi utilizari ale produsului. Totodata, poate fi o strategie aplicata de companiile care adopta o filosofie de afaceri mai riscanta
Sursa: www.marketingportal.ro

Echipa Veterinarul.Ro
Suntem o revista independenta, non-profit si liberi sa inovam fara compromisuri
Editam pentru abonati Revista Veterinarul Stiinta si Practica cu peste 1300 de pagini de stiinta si practica veterinara ce insumeaza 800 de articole scrise de cei peste 200 de practicieni + Revista Veterinarul Business - publicatie online de marketing, management si finante pentru veterinari; pe website sunt peste 20 000 de articole, index veterinar cu peste 3000 de produse, unicul director veterinar multimedia, unica platforma specializata cu instrumente de marketing si management veterinar; unicul serviciu de SMS Alert; - fiind singurii care promovam intens medicii veterinari romani.
In plus, editam primele doua reviste digitale dedicate proprietarilor de animale de companie si celor de animale de renta scrise in integralitate de medici veterinari romani.
Vino alaturi de noi si urmareste noutatile pe toate website-urile asociatiei.
www.veterinarul.ro - website dedicat exclusiv medicilor veterinari cu următoarele publicatii acreditate de CMVRO cu 15 punte, respectiv:
- Revista Veterinarul Stiinta si Practica - online si tiparita
- Revista Veterinarul BUSINESS - online pentru medici veterinari
- Revista Veterinarul PET - online pentru medici veterinari
- Revista Veterinarul FERMA - online pentru medici veterinari
www.pet.veterinarul.ro website dedicat Revistei Veterinarul Pet pentru proprietarii de animale.
www.ferma.veterinarul.ro website dedicat Revistei Veterinarul FERMA pentru proprietarii de animale.
www.cursuri.veterinarul.ro - website dedicat platformei de cursuri online acreditate de CMVRO dedicate exclusiv medicilor veterinari.
Website www.facebook.com/revistaveterinarul
Articole recente - Echipa Veterinarul.Ro
- Un nou test genetic pentru detectarea polineuropatiei la American Staffordshire Terrier
- Noutăți Marea Britanie: Standul chirurgical „o îmbunătățire semnificativă" pentru operațiile brahicefalice, susțin dezvoltatorii
- Factorii de risc ai bacteriuriei enterococice la pisici: Un studiu retrospectiv
- Noutăți Franța: DogStem, un tratament cu celule stem pentru uz intraarticular la câini
- Două studii din Marea Britanie analizează factorii, rezultatele asociate cu ruptura ligamentului încrucișat cranian, intervenția chirurgicală