updated 12:52 PM UTC, Feb 1, 2023 Europe/Bucharest

O nouă cercetare definește stabilitatea virusului Pestei Porcine Africane (PPA) în furajele păstrate la trei temperaturi de depozitare

Un nou raport publicat în revista Transboundary and Emerging Diseases, intitulat "Stability of African swine fever virus in feed during environmental storage" (Stabilitatea virusului pestei porcine africane în furaje în timpul depozitării în mediul înconjurător), detaliază perioada de timp în care PPA rămâne stabil în furaje la diferite temperaturi de depozitare. Studiul a fost realizat de o echipă de cercetare condusă de Dr. Megan Niederwerder, în prezent director asociat al Centrului de informare privind sănătatea porcinelor.

"Estimările anterioare ale stabilității virusului PPA în furaje s-au bazat pe condiții de temperatură și umiditate fluctuante, în concordanță cu comerțul global", a explicat Niederwerder. "Noile date generate în studiul actual definesc stabilitatea virusului PPA în furaje la temperaturi constante. Acesta a fost un pas următor esențial pentru a ghida recomandările privind timpul de păstrare pentru ingredientele furajere cu risc ridicat în cadrul fabricilor de furaje și al fermelor de porci."

În studiul publicat, stabilitatea virusului PPA Georgia 2007 a fost determinată în trei matrici de furaje, inclusiv furaje complete, făină de soia și particule de porumb măcinat. După contaminarea cu virusul PPA, matricile furajere au fost păstrate la trei temperaturi ambientale (depozitare la rece la 4,4°C (40°F), depozitare la temperatura ambiantă la 20°C (68°F) și depozitare la cald la 35°C (95°F) timp de până la 365 de zile. Probele de furaje au fost testate pe parcursul perioadei de un an pentru detectarea genomului virusului PPA prin PCR și a infecțiozității acestuia pe culturi celulare și în bioteste la porci.

Rezultatele demonstrează o stabilitate ridicată a ADN-ului virusului PPA în furaje, cu detectarea prin PCR în aproape toate matricile de furaje pe toată durata încheierii fiecărui studiu, inclusiv la 365 de zile după inocularea virusului PPA atunci când a fost depozitat la 4,4°C (40°F) și 20°C (68°F). Virusul PPA infecțios a fost cel mai stabil în făina de soia, virusul menținându-și infectivitatea, determinată prin testul biologic la porci, timp de cel puțin 112 zile la 4,4°C (40°F), cel puțin 21 de zile la 20°C (68°F) și cel puțin șapte zile la 35°C (95°F).

În plus, s-a testat capacitatea aditivilor furajeri de a reduce infecțiozitatea virusului PPA în furajele complete depozitate la trei temperaturi ambientale (4,4°C , 20°C , 35°C). S-a confirmat că atât aditivii furajeri pe bază de acizi grași cu lanț mediu, cât și aditivii furajeri pe bază de formaldehidă sunt agenți de atenuare eficace în condițiile testate.

Rezultatele ajută la definirea riscului și la atenuarea introducerii virusului PPA prin intermediul furajelor, confirmă sensibilitatea termică a virusului PPA în furaje și subliniază mediul stabilizator al făinii de soia. Furnizând cele mai cuprinzătoare date de până acum privind longevitatea virusului PPA în furajele pe bază de plante, acest studiu confirmă că ADN-ul virusului PPA poate fi detectat în furaje la cel puțin un an de la contaminare. Mai mult, testele biologice efectuate pe porci demonstrează că virusurile PPA infecțioase pot fi prezente în făina de soia timp de câteva săptămâni după ce au fost testate negativ pe culturi celulare.

"În cadrul acestei cercetări au fost generate recomandări privind timpul minim de păstrare pentru trei medii, oferind producătorilor și fabricilor de furaje orientări esențiale pentru a reduce riscul virusului PPA în furaje", conchide Niederwerder. "Biosecuritatea furajelor ar trebui să fie considerată o parte fundamentală a tuturor planurilor de biosecuritate a porcinelor. Acest studiu de bază promovează obiectivele noastre în vederea prevenirii virusului PPA și a protejării sănătății efectivelor de porcine din SUA."

Cercetarea a fost susținută prin finanțare din partea National Pork Board și a Foundation for Food and Agriculture Research, din partea State of Kansas National Bio and Agro-defense Facility Fund, Purina Animal Nutrition, Cargill Animal Nutrition și Kemin Industries.

Sursă: www.swinehealth.org

Vă rugăm să comentați articolul utilizând formularul de mai jos. Va mulțumim.
Echipa Veterinarul.Ro

Suntem o revista independenta, non-profit si liberi sa inovam fara compromisuri

Editam pentru abonati Revista Veterinarul Stiinta si Practica cu peste 1300 de pagini de stiinta si practica veterinara ce insumeaza 800 de articole scrise de cei peste 200 de practicieni +  Revista Veterinarul Business - publicatie online de marketing, management si finante pentru veterinari; pe website sunt peste 20 000 de articole, index veterinar cu peste 3000 de produse, unicul director veterinar multimedia, unica platforma specializata cu instrumente de marketing si management veterinar;  unicul serviciu de SMS Alert; - fiind singurii care promovam intens medicii veterinari romani.

In plus, editam primele doua reviste digitale dedicate proprietarilor de animale de companie si celor de animale de renta scrise in integralitate de medici veterinari romani.

Vino alaturi de noi si urmareste noutatile pe toate website-urile asociatiei.

www.veterinarul.ro - website dedicat exclusiv medicilor veterinari cu următoarele publicatii acreditate de CMVRO cu 15 punte, respectiv:

• Revista Veterinarul Stiinta si Practica - online si tiparita
  • Revista Veterinarul BUSINESS - online pentru medici veterinari
  • Revista Veterinarul PET - online pentru medici veterinari
  • Revista Veterinarul FERMA - online pentru medici veterinari

www.pet.veterinarul.ro website dedicat Revistei Veterinarul Pet pentru proprietarii de animale.

www.ferma.veterinarul.ro website dedicat Revistei Veterinarul FERMA pentru proprietarii de animale.

www.cursuri.veterinarul.ro.ro - website dedicat platformei de cursuri online acreditate de CMVRO dedicate exclusiv medicilor veterinari.

Website www.facebook.com/revistaveterinarul

Articole înrudite

Lasă un comentariu

Vă rugăm să comentați la subiect. Comentariile se moderează. Nu dăm explicații referitor la ștergerea comentariilor. Vă mulțumim.