updated 12:52 PM UTC, Feb 1, 2023 Europe/Bucharest

Oamenii de știință un creat un test ADN care identifică boala Lyme la cai

Un cercetător de la Rutgers, care și-a propus vindecarea unui cal bolnav, a creat un test ADN ultrasensibil care ar putea avea aplicații pentru boli greu de detectat la om, cum ar fi boala Lyme. Așa cum este descris într-un studiu publicat în Journal of Veterinary Diagnostic Investigation, un test ADN special conceput de Steven Schutzer, profesor de medicină la Rutgers New Jersey Medical School, a ajutat o echipă de la Cornell University School of Veterinary Medicine să identifice boala Lyme neurologică la o iapă suedeză Warmblood de 11 ani bolnavă.

Deși boala Lyme era suspectată, un test PCR standard nu a detectat agentul bolii, bacteria Borrelia burgdorferi.

Ca și în cazul tratamentului majorității bolilor, detectarea timpurie este esențială în cazul bolii Lyme.

„Diagnosticul timpuriu duce la un tratament imediat", a declarat Schutzer. „Și, în mod natural, acest lucru oferă cele mai bune șanse de vindecare".

„Testul de captare hibridă genomică" al echipei Schutzer, un test extrem de sensibil pe care echipa l-a dezvoltat, a identificat agentul patogen într-o mostră de lichid spinal al calului, ceea ce a permis diagnosticarea și tratarea cu succes a acestuia. Testul funcționează prin izolarea selectivă a ADN-ului din microorganismul care cauzează boala.

„Metoda este ca și cum am avea un "cârlig de pescuit" special și specific care prinde doar ADN-ul Borrelia și nu ADN-ul altor microbi, nici ADN-ul gazdei (animal sau om)", a declarat Schutzer. „Detectarea ADN-ului bolii este un test direct, ceea ce înseamnă că știm că aveți o boală activă dacă aceasta circulă în sânge sau în lichidul spinal".

Boala Lyme este cea mai frecventă boală transmisă prin vectori în SUA, potrivit Centrelor pentru controlul și prevenirea bolilor (CDC). La om, poate să apară sau nu o erupție cutanată caracteristică, alături de febră, dureri de cap și oboseală. Dacă nu este controlată, infecția se poate deplasa către sistemul nervos, articulații și inimă.

La fel ca la om, caii sunt gazde accidentale, fără ieșire pentru B. burgdorferi, ceea ce înseamnă că gazdele sunt purtătoare ale infecției, dar nu infectează alte persoane. Nu toți caii infectați dezvoltă semne clinice ale bolii Lyme. În cazul în care apar simptome, acestea pot include pierderea cronică în greutate, șchiopătarea și febra de grad scăzut. Testele de anticorpi se administrează, de obicei, atunci când se suspectează o infecție cu boala Lyme.

În cazul descris în studiu, un test de anticorpi și un test PCR al iepei nu au indicat o infecție. Doar testul avansat al lui Schutzer a detectat boala.

Boala Lyme la cai poate provoca complicații pe termen lung care includ afectarea sistemului nervos, a articulațiilor, a pielii și chiar a vederii.

„Diagnosticul de neuroborrelioză Lyme (boala Lyme neurologică) la cai este rareori confirmat antemortem și a frustrat medicii veterinari timp de ani de zile", a declarat Thomas Divers, medicul veterinar care a condus echipa medicală veterinară în cadrul lucrării și care este profesor de medicină și coșef al Secției de medicină pentru animale mari la Colegiul de Medicină Veterinară al Universității Cornell din New York. „Aceasta este o tehnică foarte promițătoare. Tratamentul focalizat împotriva B. burgdorferi administrat în acest caz a dus la recuperarea atletică completă a calului."

În timp ce multe boli, cum ar fi COVID-19 și streptococul, atacă oamenii cu un număr mare de agenți patogeni, în cazul altor boli, cum ar fi boala Lyme, bacteriile se reproduc lent în interiorul unei gazde, producând un număr mult mai mic și făcând detectarea mai dificilă.

Schutzer, un expert în Lyme și alte boli transmise de căpușe, a lucrat pentru a concepe modalități de a detecta mai bine bolile care posedă ceea ce el numește „număr redus de copii" ale unui agent patogen.

Potrivit CDC, aproximativ 476.000 de cazuri de boală Lyme sunt raportate la oameni în fiecare an. Căpușa cu picioare negre, este responsabilă pentru majoritatea cazurilor de boală Lyme din SUA și pare să fie în creștere în ceea ce privește abundența și răspândirea geografică.

Printre ceilalți cercetători care au participat la studiu se numără Claire Fraser și Emmanuel Mongodin de la Institutul de Științe ale Genomului de la Facultatea de Medicină a Universității din Maryland; Christopher Miller de la Miller and Associates Equine Practice din Brewster, N.Y.; Rodney Belgrave de la Mid-Atlantic Equine Hospital din Ringoes, N.J.; și Rachel Gardner de la B.W. Furlong and Associates din Oldwick, N.J.

Story Source:

Materials provided by Rutgers University. Original written by Kitta MacPherson. Note: Content may be edited for style and length.

Journal Reference:

Thomas J. Divers, Emmanuel F. Mongodin, Christopher B. Miller, Rodney L. Belgrave, Rachel B. Gardner, Claire M. Fraser, Steven E. Schutzer. Genomic hybrid capture assay to detect Borrelia burgdorferi: an application to diagnose neuroborreliosis in horses. Journal of Veterinary Diagnostic Investigation, 2022; 104063872211126 DOI: 10.1177/10406387221112617

Vă rugăm să comentați articolul utilizând formularul de mai jos. Va mulțumim.
Echipa Veterinarul.Ro

Suntem o revista independenta, non-profit si liberi sa inovam fara compromisuri

Editam pentru abonati Revista Veterinarul Stiinta si Practica cu peste 1300 de pagini de stiinta si practica veterinara ce insumeaza 800 de articole scrise de cei peste 200 de practicieni +  Revista Veterinarul Business - publicatie online de marketing, management si finante pentru veterinari; pe website sunt peste 20 000 de articole, index veterinar cu peste 3000 de produse, unicul director veterinar multimedia, unica platforma specializata cu instrumente de marketing si management veterinar;  unicul serviciu de SMS Alert; - fiind singurii care promovam intens medicii veterinari romani.

In plus, editam primele doua reviste digitale dedicate proprietarilor de animale de companie si celor de animale de renta scrise in integralitate de medici veterinari romani.

Vino alaturi de noi si urmareste noutatile pe toate website-urile asociatiei.

www.veterinarul.ro - website dedicat exclusiv medicilor veterinari cu următoarele publicatii acreditate de CMVRO cu 15 punte, respectiv:

• Revista Veterinarul Stiinta si Practica - online si tiparita
  • Revista Veterinarul BUSINESS - online pentru medici veterinari
  • Revista Veterinarul PET - online pentru medici veterinari
  • Revista Veterinarul FERMA - online pentru medici veterinari

www.pet.veterinarul.ro website dedicat Revistei Veterinarul Pet pentru proprietarii de animale.

www.ferma.veterinarul.ro website dedicat Revistei Veterinarul FERMA pentru proprietarii de animale.

www.cursuri.veterinarul.ro.ro - website dedicat platformei de cursuri online acreditate de CMVRO dedicate exclusiv medicilor veterinari.

Website www.facebook.com/revistaveterinarul

Articole înrudite

Lasă un comentariu

Vă rugăm să comentați la subiect. Comentariile se moderează. Nu dăm explicații referitor la ștergerea comentariilor. Vă mulțumim.