Sper sa nu fiu interpretat greșit cum adesea in zilele noastre se întâmplă:
Iubesc ceea ce fac. Iubesc medicina, iubesc pacienții și iubesc oamenii care ne privesc cu recunoștință când le redăm speranța. Dar partea cu „a deține o afacere”? Uneori simt că sting incendii fără oprire, în loc să fac ceea ce m-a adus pe pozitia de astăzi: să fiu medic.
Uneori, să deții un cabinet veterinar este, pur și simplu, obositor.
Un anunț pe Facebook vă poate costa mai mult decât datoriile neplătite și nu obțineți nimic. Dar marketingul de criză și tactici de gherilă pot să fie de succes.
În ultimele săptămâni, frustrarea în rândul medicilor veterinari a atins un punct critic. Este absolut corect. Confruntați cu întârzieri sistemice la plată din partea autorităților, mulți colegi simt nevoia legitimă de a acționa. Primul impuls, firesc în era digitală, este să comunice transparent cu clienții și colegii pe rețelele de socializare, anunțând o posibilă suspendare a activității contractuale ca formă de protest. Și acest fapt este de asemenea corect.
În ultimii ani, am devenit cu toții martorii unei transformări subtile, dar profunde, a relației dintre medicul veterinar și client. Odată bazată aproape exclusiv pe încredere și autoritate profesională, această interacțiune a devenit din ce în ce mai supusă evaluărilor juridice. Cazurile în care proprietarii de animale apelează la avocați, formulează plângeri oficiale sau încearcă să demonstreze o culpă medicală sunt tot mai frecvente și mai vizibile, amplificate adesea de rețelele de socializare. În acest context, vechea practică de a ne baza pe un formular de consimțământ standardizat, redactat superficial și adesea preluat „copy-paste”, nu doar că nu mai oferă protecție reală, ci creează o iluzie periculoasă de siguranță. Nu este o noutate că în instanță nu contează doar consimțământul semnat, ci întregul proces medical și managerial care l-a precedat și urmat.
Dacă citiți de regulă doar primul paragraf al unui articol, vă dau răspunsul pe scurt: DA! În 2025 e musai să răspundem recenziilor negative! Dar, dacă vreți să înțelegeți de ce contează atât de mult, cum vă poate afecta imaginea clinicii și mai ales ce pași concreți puteți face pentru a transforma criticile în oportunități, vă invit să citiți în continuare analiza completă.