Luni, Mai 20, 2024

Exclusiv pentru Medici Veterinari

Rezumat:

Daca vrei sa stii ce gandesc proprietarii de animale, trebuie doar sa le urmaresti tweet-urile sau update-urile de pe Facebook. Poti face din asta o misiune data personalului. Cere membrilor echipei tale sa viziteze websiteurile de social media si sa citeasca comentariile proprie tarilor de animale.

Apoi, la urmatoarea sedinta cu intreg personalul, fiecare va trebui sa impartaseasca macar o singura chestie pe care au aflat-o despre obiceiurile proprietarilor de animale si despre modul in care se comporta acestia in afara cabinetului. In care parcuri obisnuiesc sa scoata animalele? Ce recomandari fac in privinta hranei pentru animalele lor de companie, in privinta accesoriilor sau tratamentelor etc.? ti se pare frivol? Ei bine, nu este.

Gandeste- te ca este o cercetare de piata. Iti va permite tie si echipei tale sa cunoasteti mai multe despre actualii si potentialii vostri clienti. Vei fi astfel conectat la realitatea vietilor proprietarilor de animale. Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca membrii cabinetului tau ar putea fi uimiti despre cat de mult valoreaza animalele de companie ca membri ai familiilor de care apartin si cata dezinformare exista cu privire la nutritia sanatoasa a animalelor. Proprietarii de animale obisnuiesc sa impartaseasca tot felul de informatii mai mult sau mai putin corecte despre nutritia, ingrijirea sau sanatatea animalelor lor de companie.

Apoi fa o sedinta cu membrii echipei tale pentru a gasi moduri de a folosi aceste mici cercetari pentru a imbunatati serviciile pe care le oferiti clientilor. De exemplu, bazandu-te pe ce ai aflat despre vietile ocupate ale clientilor tai, i-ai putea ajuta sa isi aminteasca de programari sau sa dea medicamentele animalutelor lor? Cum ai putea folosi ce ai invatat online pentru a corecta informatiile gresite pe care le au proprietarii de animale? si, in final, ce cai noi, distractive, puteti gasi pentru a intari relatia cu proprietarii de animale? Social media ofera posibilitatea de a te apropia mai mult de clienti si de a-ti crea imagine pozitiva cu ajutorul membrilor echipei tale. in ultimul timp au fost tot felul de stiri si discutii legate de interzicerea utilizarii website-urilor sociale de catre angajati.

Conform unui studiu publicat recent in Marea Britanie, aceasta abordare este una gresita. Gandeste-te doar la urmatoarea analogie: le-ai interzice cumva membrilor cabinetului tau sa vorbeasca, salute, socializeze cu clientii tai atunci cand se intalnesc in supermarketuri, in mall, oriunde in oras? Siteurile sunt doar un alt loc de intalnireangajatii si clientii tai pot comunica usor aici. Deci, in loc sa o interzici, de ce nu ai incuraja o astfel de comunicare? Te gandesti poate la reactiile negative sau comentariile rautacioase ce ti-ar putea dauna imaginii? Toate comentariile facute pe Facebook, Twitter sau orice alt site social pot fi intoarse in favoarea ta, daca stii sa comunici eficient cu cel care scris respectivul comentariu. in loc sa bagi capul in nisip ca strutul sau sa negi afirmatiile, poti cere informatii suplimentare despre nemultumirea clientului, iar daca aceasta se dovedeste a fi adevarata, ii poti multumi pe aceasta cale ca tia adus la cunostinta impresiile, gandurile si nemultumirile sale. Promite ca vei remedia situatia, si daca este posibil, ofera fie o consultatie gratuita fie sincerele tale scuze si pareri de rau. Nu numai ca nu iti vei pierde clientul, dar vei putea castiga un prieten si multi alti clienti viitori.

Interactiunea prin mediile sociale iti ofera posibilitatea sa intorci orice reclamatie in favoarea ta, daca abordezi situatia constructiv si pozitiv.

Trebuie doar sa atentionezi membrii cabinetului, ca atunci cand astfel de remarci apar, sa te instiinteze personal pe tine sau pe managerul cabinetului, pentru putea raspunde intr-un mod corespunzator celor care comunica cu tine/cabinetul tau prin intermediul site-urilor sociale. iti vei crea astfel o imagine pozitiva pe mediile sociale, pe care o vei putea construi fara nici un fel de riscuri folosind aceasta metoda usoara de a interactiona cu proprietarii de animale.