Luni, Mai 20, 2024

Exclusiv pentru Medici Veterinari

Rezumat:

Social media si Internetul au devenit metode populare prin care oamenii se informeaza si se conec teaza. Majoritatea organizatiilor, firmelor si companiilor din lume folosesc acum site-urile sociale precum: Facebook, Twitter, Linkedin, Youtube sau diverse platforme de blogging pentru a disemina informatia si a crea si mentine o legatura cu potentialii clientii sau cu intregul lor target de audienta.

Majoritatea firmelor care vand produse tangibile aduc zilnic aporturi semnificative de informatie in zona website-urilor sociale, dar ar trebui oare ca un cabinet veterinar, care vinde servicii intangibile, sa fie prezent in astfel de retele? intrebarea comporta un raspuns usor, daca ne gandim o clipa la cei care utilizeaza zilnic astfel de website-uri, si anume, potentialii clienti ai unui cabinet veterinar, proprietarii de animale. O simpla incursiune printre proprii prieteni de pe profilurile personale de pe astfel de website-uri este suficienta pentru a gasi, printre pozele acestora, momente imortalizate cu animalele lor de companie.

Ca orice forma de comunicare, comunicarea prin retelele sociale are avantaje si dezavantaje.

Ca si avantaje trebuie luate in considerare posibilitatea de a interactiona si de a crea o legatura cu clientii, de a crea o prezenta care poate atrage noi clienti si care arata deschiderea ta de a purta un dialog, fie el si online, cu acestia.

Ca un minus, pentru a mentine si intretine interactiv contul tau pe aceste retele trebuie gasit mereu continut inte re sant si trebuie avut in vedere faptul ca nu se pot controla in totalitate mesajele primite. in continuare, voi detalia avantajele folosirii retelelor sociale pentru afacerile veterinare, pe care voi incerca sa le explic din perspectiva experientei mele de peste 10 ani in domeniul comunicarii si a relatiilor publice.

Retele sociale te fac vizibil si relevant in mediul online Exact precum alti 3.847.600 de romani, si eu mi-am facut un obicei din a vizita Facebook-ul zilnic. Imi incep mereu vizita rasfoind sectiunea „acasa“ sau „home page-ul“, pe care sunt afisate toate noutatile prietenilor mei pentru a vedea despre ce vorbesc oamenii. Ma minunez in fiecare zi cata lume posteaza poze, filme sau comentarii despre animalele lor de companie. Nu ma indoiesc, ca, o data ce iti vei face un obicei din a acorda Facebook- ului o jumatate de ora pe zi, numarul proprietarilor de animale prezent aici te va uimi si pe tine. De indata ce iti vei crea o prezenta de expert in domeniul sanatatii animalelor de companie pe cateva din astfel de website-uri, vei observa cum renumele tau si al cabinetului incepe sa creasca si cum lumea va incepe sa interactioneze cu tine. Va creste astfel gradul de constientizare cu privire la cabinetul tau.

De exemplu, in urma cu ceva vreme am citit despre ziua de 24 iunie, care este declarata de catre americani si englezi „Ziua in care iti duci cainele la serviciu“. Ziua ofera posibilitatea proprietarilor de a prezenta cainele lor colegilor si se incurajeaza astfel adoptiile canine din adaposturile locale. O astfel de ocazie impune unui cabinet veterinar prezent pe retelele de socializare sau care are un blog sa posteze informatii utile pentru proprietarii de caini despre cum sa le asigure acestora o calatorie confortabila cu masina sau cum sa faca cunostinta colegilor cu prietenul patruped.

Clientii care observa astfel de postari pe facebook sau pe blogul cabinetului, vor dori fara doar si poate sa le impartaseasca cu prietenii lor, astfel ca sfaturile tale vor deveni cunoscute ca fiind „expert“ unui numar mult mai mare de persoane decat ti-ai imaginat tu initial. De ce nu ti-ai face si tu un obicei din a vizita website-urile sociale precum: Facebook, Twitter sau Google plus si nu ai „guglai“ (adica de ce nu ai cauta pe Google) stiri legate de animalele de companie in fiecare zi. stiri precum cea ce care tocmai am dat-o ca exemplu mai devreme iti ofera ocazia sa oferi sfaturi sau informatii utile pe website-ul cabinetului tau sau pe paginile tale de pe retelele sociale. Aceasta este o modalitate grozava de a-i face pe proprietarii de animale sa vorbeasca despre tine, sa creeze o imagine pozitiva cabinetului tau si tie, ca expert veterinar.