Duminică, Mai 19, 2024

Exclusiv pentru Medici Veterinari

Rezumat:

Exista si pe internet, ca si in viata reala o anumita eticheta pe care trebuie sa o respecti, daca vrei sa fii respectat la rândul tau. In medicina veterinara, ca si in alte profesii liberale, i se spune deontologie si etica profesionala. Este frumos si bine pentru imaginea pe care vrei sa o construiesti cabinetului tau, sa ai cei sapte ani de acasa, triplati de o abilitate de a comunica cu usurinta, pentru a avea succes in mediul online.

Daca ai citit articolele din ultimele doua reviste, ai acum un cont activ si o pagina de facebook, ce asteapta sa fie ”umplute” cu informatie relevanta pentru cei carora vrei sa te adresezi. Nu o sa-ti spun ce anume trebuie sa scrii, va trebui sa incepi prin a ”asculta”. Mai toti expertii in marketing online sugereaza faptul ca inainte de a incepe sa ”folosesti” acest canal de comunicare, trebuie sa vezi/citesti/asculti pe cei carora te vei adresa mai târziu.

Cauta astfel persoanele carora vrei sa te adresezi.
Daca ai un cabinet destinat animalelor de companie, atunci trebuie sa te gândesti foarte bine si sa delimitezi aria celor cu care doresti sa stabilesti un contact in mediul online. Adica, cei cu care vrei sa relationezi si pe care ti-i doresti ca viitori clienti. De regula, raspunsul la ”Cui te adresezi?” se refera la persoanele dintr-o anumita zona geografica - oras, cartier si cu anumite precupari sau de un anumit statut social. Va adresati de exemplu proprietarilor de animale din orasul dvoastra, care au studii medii spre superioare si care se conecteaza la internet cel putin de trei ori pe saptamâna, pentru a verifica noutatile. Va adresati de asemenea crescatorilor de elita de animale, care detin deja informatii legate de cresterea corecta a animalelor, dar au intotdeauna nevoie de sfatul unui expert in sanatatea prietenilor necuvântatori.

Veti incepe prin a-i ”urmari” pe acestia. Puteti sa le trimiteti cereri de prietenie sau puteti sa accesati meniul Follow direct de pe pagina lor de profil. Daca au deja o pagina de facebook, atunci ii dati simplu Like si urmariti noutatile ce vor aparea pe pagina dvoastra de home. Dupa o simpla cautare pe facebook, veti vedea care cabinete veterinare din zona pe care dvoastra o urmariti, mai au prezenta pe facebook, in ce fel interactioneaza ei cu fanii, prietenii si ce anume discuta acestia.

Cautati grupurile iubitorilor de animale din zona in care va aflati si incepeti prin a va implica in discutii online. Sunt o multime de grupuri pe facebook la care trebuie sa dati Join pentru a putea sa participati la discutiile lor: grupul proprietarilor de Golden Retriver, Iubitorii de Shih Tzu etc.

Nu va pacaliti, prezenta pe facebook nu este suficienta pentru a genera un rezultat palpabil. Pentru a primi feedback si a deveni cunoscut in acest mediu interactiv va trebui sa ii dedicati macar o jumatate de ora pe zi. Comentati la postarile proprietarilor de animale legate de sanatatea companionilor lor, atrageti-le atentia, incearcati sa le oferiti informatii pretioase si valoroase. Daca aveti posibilitatea, completati postarile cu linkuri catre website-ul sau blogul cabinetului dvoastra, pe care aveti deja publicate articole legate de acel subiect.
si daca v-ati hotarât cui va adresati si caror conversatii trebuie sa va alaturati - ajungem la pasul cel mai important - cum sa-i implicati pe altii in ”activitatea dvoastra pe facebook”. Veti avea nevoie de plan social media. Si va trebui sa: identificati care sunt scopurile si obiectivele dvoastra pe facebook, identificati clar audienta si canalele prin care puteti ajunge la ei pentru a va atinge scopurile, sa stabiliti resursele e care dispuneti si sa stabiliti cum veti masura succesul dvoastra pe facebook. Despre toate acestea, in numarul urmator.