Sâmbătă, Aprilie 27, 2024

Certificat:

Termină toate lecțiile și treci chestionarele cu un scor mediu de 70%

Înscrie-te la acest curs

Pesta rumegătoarelor mici (PPR) este o boala infecțioasă virală, contagioasă a rumegătoarelor domestice și sălbatice mici. A fost prima dată descrisă în Coasta de Fileș în vestul Africii în anul 1942. Gradual, s-a ajuns la concluzia că mai multe cazuri clinice similare apar în mai multe părți ale Africii de Vest și au aceeași cauză – un virus care este acum numit pesta rumegătoarelor mici. Cercetătorii au confirmat imediat existența bolii în Nigeria, Senegal și Ghana. Pentru mulți ani a fost crezut că aceasta a fost restricționată în acea parte a Africii, până când o boală a caprelor în Sudan, care inițial a fost diagnosticată ca pestă bovină în anul 1972, a fost confirmată ca și PPR. Răspândirea bolii a fost evidentă doar în ultimii ani și acest aspect încă mai este clarificat. Realizarea faptului că multe dintre cazurile diagnosticate ca și pestă bovină la rumegătoarele mici în India ar putea, la schimb, să fi implicat virusul PPR, împreună cu apariția bolii în alte părți ale vestului și sudului Asiei, indică importanța tot mai mare a acesteia.

PPR este o boala importantă, dar aceasta a creat probleme și datorită asemănărilor cu pesta bovină – semnele clinice ale PPR seamănă mult cu cele ale pestei bovine, făcând ca diagnosticul diferențial să fie dificil. Ar trebui totuși să aveți în vedere faptul că boala clinică determinată de pesta bovină la rumegătoarele mici este un eveniment relativ rar, chiar și în Asia.

PPR este o boala severă, care se răspândește repede, în principal la rumegătoarele domestice mici. Este caracterizată de declanșarea bruscă a depresiei, a febrei, a secrețiilor oculare și nazale, a leziunilor bucale, a respirației îngreunate și a tusei, a diareei cu miros fetid și a morții.