Vineri, Mai 10, 2024

Exclusiv pentru Medici Veterinari

Rezumat:

Marti dimineata, cabinetul Alfa San al dr. Ludovic Bacusca. Pe doctorul Bacusca, il gasesti dis de dimineata la cabinetul sau din Strada Nicolina, inconjurat de clienti galagiosi si de proprietari ingrijorati.

Are un cabinet micut, dar bine utilzat si primitor, in care cei care ii trec pragul isi regasesc sanatatea animalutelor si linistea sufleteasca ca prietenul cel mai bun se afla pe maini bune.

Ne-am luat inima in dinti si, la 8.20 am ajuns la cabinetul doctorului Bacusca pentru a petrece o zi intreaga la cabinetul sau. O zi din viata cabinetului Alfa San incepe la 8.30, dar marti dimineata, un proprietar grabit cu o pisicuta bolnava, era deja in sala de consultatii cand am ajuns noi la cabinet. „O lasati la noi, o vom opera in cursul zilei de astazi si dupa-amiaza, puteti trece sa o luati“, spune calm doctorul Bacusca, exact cand am intrat in cabinet.

Cateva fire de la o operatie anterioara, ii dau batai de cap sarmanei pisici, care, miauna indurerata, pe masa de consultatii. „Nu va faceti griji, va sunam indata ce iesim din operatie pentru a va da toate amanuntele“, spune domnul doctor zambind incurajator stapanei grabite spre serviciu si ne deschide usa pentru a ne invita inauntru.

N-avem timp de politeturi pentru ca in camera de asteptare, deja alti doi stapani ingrijorati isi scot catelul si pisicuta din cos si se aseaza comod pe scaune. „Poftiti, spune doctorul primului pacient si ne spune incet: Azi va fi o zi aglomerata“. Ne uitam pe agenda cabinetului si nu putem sa nu ii dam dreptate: o operatie la un pechinez - piometru, o operatie de scoatere de pinteni la un metis de labrador, un tuns la un client fidel, o ecografie pentru o pisicuta si clienti neprogramati in antecamera.

Catelusa pechinez, a doua clienta a cabinetului, este asezata pe masa de consultatii si sustinuta de catre cei doi stapani care au adus-o la medic. Doamna Viorica este una din primele cliente ale cabinetului, de mai bine de 12 ani tratandu- si toate animalutele la doctorul Bacusca. „Cu mama ei am venit prima oara la domnul doctor, dar am ajuns prea tarziu. Era batrana si foarte bolnava, dar am fost impresionati de cum a fost tratata si de atunci aici venim“, povesteste calm doamna.

Catelusa va fi internata, stapanii isi lasa odrasla cu inima indoita si saluta respectuos medicul veterinar. „Va fi o operatie fara probleme, veniti sa o vizitati mai tarziu, ii gasim noi un «prieten» pana atunci, o maritam sigur“, glumeste doctorul pentru a decreti fruntile stapanilor.

Celalalt medic al cabinetului, doctorul Grigore Ungureanu, ia in primire noua pacienta pentru a o pregati de operatie. Labradorul internat deja la cabinet este primul pe masa de operatie, anesteziat. Doctorul Bacusca, impreuna cu doctorul Ungureanu, opereaza rapid catelul. Gata operat, pacientul este trezit si medicul are timp sa ne povesteasca cate ceva despre activitatea clinica si dezvoltarea cabinetului pe care il conduce.

bacusca2

L-a deschis in urma cu 12 ani si de atunci a reusit sa isi formeze o clientela, activitatea crescand in volum si diversificanduse. si-a luat un electrocauter prima oara, apoi a inceput sa se doteze cu toate cele necesare unui cabinet veterinar. „Cea mai mare problema cu care ne confruntam noi, aici la cabinet, este lipsa unui laborator specializat pe analize veterinare. Ne-ar usura mult munca, un astfel de serviciu in Iasi“, se plange medicul.

Ne povesteste apoi despre activitatea zilnica, spunand ca mare parte din veniturile cabinetului provin din consultatii. Lucreaza impreuna cu doctorul Grigore Ungureanu si sotia acestuia, Ramona, de cand a deschis cabinetul si se gandeste in viitor sa mai deschida unul, pentru ca lipsa spatiului limiteaza si abordarea medicala a cazuisticii cu care se intalneste. ”Am avea nevoie de cineva care sa preia cazurile, sa stea la receptie, sa intocmeasca fisele pacientilor, sa se ocupe un pic de partea de relationare cu clientii.

Ne-ar fi de mare ajutor”, dezvaluie doctorul. „Ne-a angajat de cum am terminat facultatea, din 1999, Grigore pe cabinet, eu pe farmacie. Ne-a sunat sa ne intrebe daca nu vrem sa lucram si noi tocmai ne pregateam sa mergem in vacanta. Ne-a asteptat sa ne intoarcem si suntem de atunci ca intr-o familie“, se destainuie Ramona, pe care ne-am permis sa o „scoatem“ de dupa dietele din farmacie. si pentru ca orice medic care pune pasiune in ceea ce face reuseste sa transmita suflul profesional si copiilor, doctorul Bacusca ne spune ca fiul cel mic este de mare ajutor in cabinet, in vacantele de la scoala si ca isi doreste sa urmeze cariera tatalui. „Sotia este medic uman, fiul cel mare se pregateste sa devina si el medic uman, fiul cel mic va urma o cariera in medicina veterinara, suntem, cum s-ar zice, o familie de medici“, ne spune Bacusca.

Si pentru ca profesia de medic implica o pregatire continua asidua, doctorul Bacusca profita de putinul timp liber pe care il are pentru a participa la seminarii si workshopuri menite sa largeasca cunostintele. „Incerc sa merg la cursuri cat de des se poate. Am participat la un workshop de ortopedie organizat de Altius timp de 3 zile la Bucuresti, incerc sa ma specializez pe chirurgie si medicina interna“, arata medicul. si nu zaboveste prea mult cu vorba pentru ca, in cabinet mai intra doi clienti care necesita atentie. Nu aveau programare facuta, dar imediat sunt trecuti in agenda cu pacienti si doctorul incepe consultatia. V

orbeste incet si calm cu stapanii si le explica acestora cateva din posibilele cauze ale starii animalului lor.

Clientii pleaca si medicul ne explica apoi ca unul din secretele ”meseriei” este sa stii sa relationezi cu cei cu care intri in contact si sa poti spune cat mai clar, fara a folosi terminologie specifica medicinii. „Sunt clienti care vin la noi ca la service. Se asteapta sa le repari animalele si cer si garantii pentru sanatatea animalelor de companie. Ma intreaba de costurile medicamentelor sau cer exact un anumit medicament de care au auzit sau au citit ei pe internet.

Zic de exemplu: «Da’ ce garantii am ca se va face sanatos daca ii facem cutare tratament si de ce dureaza atat?»“. Pentru ca se apropie ora pranzului, doctorul Bacusca isi ia haina din curier si cheile de la masina. Pleaca dupa baieti la scoala, iar la cabinet se trage afisierul ”Pauza de pranz intre 13.00 si 14.00”. vFarmacia ramane insa deschisa. Plecam si noi o ora in oras si ne intoarcem spre orele 14.00. Gasim sala de asteptare plina si amandoi medicii in sala de consultatii. O pisica cu insuficienta renala, cu stapanii medici umani, se afla pe masa de consultatie. „Asteptam cateva minute sa putem efectua ecografia“, spune Bacusca.

In cabinet se stinge lumina si se trag jaluzelele.Pisica incepe ecografia, stapanii pun tot felul de intrebari iar Bacusca reuseste sa le explice evolutia starii de sanatate a pacientei. Dieta pe care i-a recomandat- o a inceput sa dea rezultate, pisica se simte deja mult mai bine, iar tratamentul medicamentos se poate rari. Dupa orele 16.00, in cabinet isi face aparitia si stagiara din Alfa San, Petronela Albert, studenta in anul 6 la medicina veterinara.

Face practica in cabinetul doctorului Bacusca din primii ani de facultate si zice ca i s-a oferit o sansa nesperata aici. „in facultate nu suntem lasati sa facem nimic. Sunt colegi care nu stiu nici sa faca o injectie. Ar putea sa invete in clinici, dar nu facem nimic“, se plange tanara. Spera ca dupa terminarea facultatii sa isi gaseasca un loc in cabinetul doctorului Bacusca, pentru ca este familiarizata deja cu clientii, si are experienta in munca de aici. Cateva minute de pauza si profitam pentru a-l intreba pe doctorul Bacusca de programul de dupa cabinet si hobby-urile din timpul liber.

Zambeste pe sub mustati cand povesteste de cei doi caini pe care ii are, de placerea gradinaritului, de mersul pe bicicleta si de tenisul de masa. Nu-i mereu timp de ele, dar rupe cateva ore pe saptamana pentru a se relaxa. „Duminica este ziua familiei. incerc sa rezolv doar urgentele, daca apar, dar ma limitez in a raspunde la telefon. Am clienti care obisnuiesc sa sune sa ceara sfaturi si atunci, daca nu e ceva ce necesita interventie de urgenta, prefer sa ii chem la cabinet in timpul saptamanii si sa stabilim o programare“, spune medicul. Ne arata apoi ca munca administrativa este o parte care ii cere mult timp si multa atentie si ca, de regula aceasta are loc fie in timpul zilei, printre picaturi, fie dupa orele 19.00, cand se inchide cabinetul. Este mai mult decat multumit de firmele cu care colaboreaza, care, spune el, au o multime de moduri pentru a sustine activitatea din cabinet. „Merg la workshopuri, au planuri de plata si preturi com petitive la medicamente, de regula obisnuiesc sa lucrez cu care care sunt deja de ceva vreme pe piata. Am doua tipuri de diete superpremium, care ocupa 80% din spatiul din farmacie, dar clientii tind sa se indrepte spre acest tip de hrana, si atunci venim in intampinarea lor cu produse calitative“, incheie medicul. Ceasul se indreapta spre ora inchiderii, astfel ca ne luam lucrurile si ne indreptam spre iesire. ii lasam pe cei trei medici la cabinet sa discute programul pe a doua zi si ne luam ramas bun. S-a scurs o zi la cabinetul doctorului Bacusca. Mult succes domnule doctor, si va multumim ca ne-ati primit!