Duminică, Aprilie 28, 2024

Exclusiv pentru Medici Veterinari

Rezumat:

Unul dintre cei mai importanti termeni in business este ROI-ul. Randamentul investitiei (ROI) este, in lumea financiara, un instrument folosit pentru masurarea eficientei oricarei investitii. ROI-ul are la baza o formula matematica dupa care poate fi calculat.

ROI= Castiguri in urma investitiei - Costul investitiei/Costul investitiei

Cu alte cuvinte, daca vei reusi sa cresti rentabilitatea pastrand in acelasi timp investitia la fel, atunci vei reusi sa cresti profitul. Deoarece formula ROI-ului are doar doua intrari, cea de castiguri generate de investitie si costul investitiei, aceasta este o modalitate simpla de a masura si compara campaniile de marketing.

Acum, tot ce trebuie este sa luam castigurile pe care le-am avut in urma investitiilor prin campaniile noastre social media - valoarea castigului generat de campaniile social media pe care le-am desfasurat si sa le punem in formula ROI-ului.

ROI in social media = Castigurile generate de investitie - Costul investitiei in social media/ Costul investitiei in social media. Simplu, nu-i asa? Pare extrem de simplu la prima vedere sa introduci niste cifre si sa vezi daca rentabilitatea investitiei este mare sau nu. De fapt, lucrurile in social media nu sunt chiar asa de simple.

Adica, daca este simplu sa cunosti valoarea investitiei, atunci cand vine vorba de valoarea castigurilor generate de investitie treburile se complica nitel.

Doua intrebari apar cu privire la castigurile generate de investitia in social media si anume: cum definesti castigurile din social media si cum le dai valoare financiara acestora. Castigurile generate de social media sunt castigurile obiectivelor tale in social media.

Castigul in social media este valoarea pe care ti-a adus-o campania pe care ai avut-o pe retelele sociale.

Valoarea poate fi cuantificata in bani, daca scopul campaniei tale sunt vanzarile shopului online pe care il ai pe website-ul cabinetului, de exemplu.

Sau poate fi un castig de imagine, daca obiectivul campaniei dvoastra pe facebook este una de crestere a gradului de constientizare a brandului.

Trebuie sa retineti ca numarul de Fani, Followers, Like-uri sau comentarii nu sunt obiective de campanie social media. Pot exista cativa parametri de performanta, va putem da o scurta lista de potentiali indicatori:

  • cresterea numarului de vizite unice de website-ul cabinetului
  • o schimbare a numarului de mentiuni negative/pozitive
  • cresterea timpului petrecut pe website-ul cabinetului veterinar - Time on page in Google Analytics
  • numar crescut de articole share-uite, tweet-uite.

Atat investitia cat si castigurile trebuie masurate insa in aceeasi moneda, adica leul. 100 de like-uri nu au, in fond, nici o valoare, daca la finalul campaniei nu aduc castig. Indicatorii de performanta pe care i-am dat drept exemplu mai sus sunt informatii metrice intermediare, ne pot arata eventualele schimbari in comportamentul publicului nostru tinta.

tabel_social media cabinete veterinare