Duminică, Aprilie 28, 2024

Exclusiv pentru Medici Veterinari

Rezumat:

“Nu putem rezolva problemele noastre folosind acelasi tip de gandire pe care l-am folosit atunci cand le-am creat.”——AlbertEinstein.

In cadrul cursului pregatit de echipa Veterinarul denumit "Managementul veterinar - politicile de pret", pe baza observatiilor si studiilor noastre din piata veterinara din Romania am creionat unele ipoteze pe care dorim sa le verificam cu ajutorul dvs. De acea va rugam sa ne sprijiniti prin a raspunde la un set scurt de intrebari cu referire la modul in care stabiliti preturile serviciilor veterinare in cadrul cabinetului dvs. La final, puteti sa evaluati si singuri cum au raspuns colegii dvs. Daca doriti sa vedeti analizele si recomandarile noastre cu privire la subiectul in cauza, veti putea accesa cursul pe platforma de cursuri online: www.cursuri.veterinarul.ro

Dintre toate deciziile de afaceri pe care trebuie sa le ia un patronul unui cabinet veterinar, cele care implica stabilirea preturilor pentru produse si servicii sau schimbarea preturilor produselor si serviciilor existente sunt printre cele mai importante si de impact. Nicio alta decizie nu afecteaza veniturile sau profiturile cabinetului la fel de direct sau semnificativ ca o decizie de stabilire a preturilor. Modificarile de pret au un efect direct, imediat si masurabil asupra veniturilor si profiturilor unei practici veterinare. 

Paradoxal, stabilirea sau modificarea pretului unui serviciu este unul dintre cele mai usoare lucruri pe care le poate face un proprietar sau un manager de cabinet veterinar pentru a modifica profiturile realizate. Dar, deciziile de stabilire a preturilor necesita atentia deplina a proprietarului si a managerului de practica intr-o maniera sustinuta si strategica pentru a avea succesul scontat.

Preturile strategice nu inseamna doar sa castigi mai multi bani sau sa castigi profituri mai mari. Dincolo de importanta economica pentru bugetul practicii veterinare, preturile strategice au potentialul de a aborda problemele importante, pe termen mediu si lung ale cabinetului in ansamblu sau, pentru a realiza un fundament stabil al afacerii. Din pacate acest aspect este endemic la nivelul medicinii veterinare si esecul acestui demers duce la conturarea celor mai importante probleme de care se izbesc cabinetele veterinare: personalul si clientii.

In aceste conditii, stabilirea preturilor strategice implica posibilitatea de a plati salarii membrilor personalului care depasesc salariul minim si care astfel isi pot permite un stil de viata mai mai bun, durabil si fara stres. Atunci dispar si problemele privind capacitatea de a atrage si pastra membri calificati si motivati. 

La fel de importante in ecuatia stabilirii preturilor strategice sunt bunastarea animalelor si a proprietarilor acestor animale. De exemplu, proprietarii de animale in loc sa considere ca serviciile de ingrijire preventiva sunt oneroase pentru ei, deoarece trebuie sa plateasca mai multi bani, ei trebuie ajutati sa inteleaga ca valoarea reala a serviciilor veterinare constau in oferirea animalelor lor a unei vieti mai lungi, mai fericite si mai sanatoase. Pentru un cabinet veterinar nu este importanta valoarea unica ridicata a unui serviciu de lux oferit, cat mai degraba faptul ca, “clopotelul de la usa suna regulat ora de ora”, clientii revenind frecvent la cabinet pentru orice problema oricat de minora, pentru care primesc satisfactie.

De aceste aspecte ne vom ocupa in acest curs.