Marți, Iunie 03, 2025

Exclusiv pentru Medici Veterinari

 Comisiile AGRI și TRAN ale Parlamentului European au discutat propunerea de regulament privind bunăstarea animalelor în timpul transportului.  
 Comisiile AGRI și TRAN ale Parlamentului European au discutat propunerea de regulament privind bunăstarea animalelor în timpul transportului.  

În Parlamentul European, cu participarea celor două comisii parlamentare responsabile pentru dosar, AGRI și TRAN, a avut loc un schimb de opinii asupra propunerii de regulament privind bunăstarea animalelor în timpul transportului.

Printre punctele importante ale reuniunii, putem menționa următoarele:

  • În ceea ce privește temperaturile maxime și luarea în considerare a diferențelor naționale: Majoritatea europarlamentarilor au susținut stabilirea limitelor de temperatură pe baza temperaturilor din interiorul mijloacelor de transport, mai degrabă decât pe cele exterioare. Unii au subliniat, de asemenea, importanța luării în considerare a variațiilor de temperatură naționale sau chiar regionale și a inegalităților pe care acestea le-ar putea crea pentru statele membre dacă textul rămâne neschimbat.
  • În ceea ce privește timpii de călătorie: Unii europarlamentari, în special Marianne Vind (S&D, Danemarca), au susținut reducerea timpului maxim de călătorie - la 8 ore în loc de 9 - pentru așa-numitele călătorii „scurte".
  • În ceea ce privește regulile de reciprocitate cu țările terțe și măsurile de control: În timp ce mai mulți europarlamentari au cerut măsuri de control întărite pentru a asigura respectarea legislației, Daniela Rondinelli (S&D, Italia) a subliniat, de asemenea, prevederea privind reciprocitatea cu țările terțe.
  • În ceea ce privește riscul creșterii costurilor: Co-raportorul Daniel Buda (PPE, România) și-a exprimat îngrijorarea că aceste noi prevederi ar putea duce la creșterea costurilor pentru fermieri, pe de o parte, și la prețuri mai mari pentru consumatori, pe de altă parte. El a subliniat, de asemenea, necesitatea finanțării pentru echipamentele vehiculelor și costurile asociate cu creșterea prelungită a animalelor.
  • În ceea ce privește transportul maritim: Co-raportorul Anna Deparnay-Grunenberg (Verzi/EFA, Germania) a deplâns lipsa limitelor clare pentru transportul maritim al animalelor (neincluse în timpul total de transport).

Nu pierde informațiile utile

Abonează-te gratuit la canalele noastre de noutăți:
Whatsapp
Telegram

Conectat la rețeaua de informații veterinare

În urma acestui schimb, reprezentantul Comisiei Europene, Andrea Gavinelli (DG SANTE), a fost invitat să reacționeze la diversele comentarii. El a subliniat importanța reciprocității regulilor de bunăstare a animalelor cu țările terțe, afirmând că acestea ar trebui să se aplice de la începutul până la sfârșitul călătoriei, atât pentru exporturi, cât și pentru importuri. De asemenea, a menționat introducerea unui certificat de bunăstare pentru animale și a anunțat că regulamentele delegate vor completa propunerea privind animalele acvatice. În ceea ce privește durata maximă de 9 ore pentru călătoriile scurte, el a explicat că această alegere a fost făcută pentru a armoniza regulile cu cele impuse transportatorilor.

Mai multe părți interesate și-au exprimat, de asemenea, opiniile asupra propunerii de regulament:

  • Organizația Transportatorilor Rutieri Europeni (OTRE), care a reacționat prin depunerea unei liste de obiecții împotriva textului pe 27 martie. Comentariile au vizat în special:
    • Creșterea spațiului rezervat animalelor în vehicule, ceea ce ar duce la creșterea numărului de camioane pe drumuri, „agravând emisiile de gaze cu efect de seră" și generând costuri pentru transportatori;
    • Riscul ca animalele mici să aibă prea mult spațiu.
    • Organizația consideră, de asemenea, că este imposibil de implementat textul privind măsurile legate de respectarea perioadelor de odihnă în timpul transportului.
  • Eurogroup for Animals și organizația franceză de mediu, Robin des Bois, au publicat un raport asupra stării vaselor maritime care transportă animale, concluzionând că acestea nu ar mai trebui folosite din cauza deteriorării lor și nerespectării reglementărilor privind transportul animalelor. În special, raportul subliniază condițiile în care animalele sunt transportate pe aceste nave, unde trebuie să stea în propriile excremente și sunt expuse la temperaturi ridicate, mări agitate, suprapopulare sau boli.

Parlamentul European și Consiliul UE, în calitate de co-legislatori, vor trebui acum să adopte pozițiile respective asupra textului.

Noutați Medicale Generale

Noutăți Medicale PET

Noutăți Articole Specializate Business


 

Acreditare CMVRO