Sâmbătă, Decembrie 07, 2024

Exclusiv pentru Medici Veterinari

Am constatat că medicii veterinari sunt persoane care muncesc extrem de mult, care nu sunt respectați la adevărata lor valoare și pentru efortul lor, că sunt inteligenți și au perspicacitatea de a vedea afacerile și modul de a acționa pentru a atinge succesul profesional și în afaceri.

Am constatat că medicii veterinari sunt persoane care muncesc extrem de mult, care nu sunt respectați la adevărata lor valoare și pentru efortul lor, că sunt inteligenți și au perspicacitatea de a vedea afacerile și modul de a acționa pentru a atinge succesul profesional și în afaceri.

Ce nu au medicii veterinari? Pur și simplu nu au informația organizată, coerentă și nu utilizează mecanisme consacrate de management.

Probabil, dacă nu făceam podcastul cu dl. dr. Leica Laurențiu, care a devenit milionar în euro, nu înțelegeam unde greșesc medicii veterinari. Vă las pe voi să ascultați podcastul viitor cu un medic veterinar milionar în euro, iar acum vă ofer cele mai puternice instrumente de management pentru a vă atinge scopurile.

Pentru a reuși, știința managementului ne învață să parcurgem niște pași importanți, fără să-i sărim sau să-i ignorăm. Astfel putem avea coerență și succes în demersul nostru de afaceri.

Tot managementul modern ne spune că a cere direct mai mulți bani pentru un produs sau serviciu nu este întotdeauna cel mai bun mijloc de a-ți atinge scopul afacerii.

Lista de învățăminte moralizatoare ale managementului este lungă și, dacă doriți să vă găsiți o cale de urmat în afacerea dvs. pentru a ajunge cu siguranță din punctul A în punctul de succes B, atunci vă recomand puțin studiu al acestei științe.

Acum, pentru a nu lăsa în aer discuția noastră despre „tarife în medicina veterinară“, am realizat un mic studiu de management. Acesta poate să vă ajute să vedeți limpede unde sunteți, unde vreți să ajungeți și pașii care poate ar trebui realizați. De asemenea, acest studiu vă arată ceea ce puteți schimba sau influența și către ce să vă îndreptați atenția și energia. Studiul vă arată și ce nu puteți schimba sau influența, pentru a ști ori să căutați soluții pentru a evita acele elemente, ori soluții pentru a le diminua efectul.

Modul de utilizare al acestui studiu:

  1. Citiți atent: Parcurgeți materialul de la început până la sfârșit pentru a avea o imagine generală.
  2. Urmați etapele: Începeți cu prima etapă și după ce o finalizați, treceți la următoarea. Nu săriți nici o etapă.
  3. Personalizați: La fiecare etapă, scrieți aspectele particulare afacerii dvs. Fiecare afacere veterinară este unică.
  4. Revizuire: După ce ați completat toate etapele, citiți din nou și revizuiți. Trebuie să fie clar unde sunteți, unde vreți să ajungeți și cum.
  5. Întâlniri: Organizați întâlniri cu prietenii, colegii din afaceri sau chiar concurenții. Discutați și puneți totul în comun, identificând elementele comune și particulare. Scrieți totul la comun.
  6. Concluzii comune: Stabiliți unde sunteți, unde vreți să ajungeți și cum veți ajunge acolo. Începeți călătoria.
  7. Publicați soluțiile: Scrieți soluțiile găsite într-un material și faceți-l public. Trimiteți-l la CMVRO și la ANSVSA prin reprezentanți aleși.
  8. Discutați și negociați: Vorbiți cu factorii de decizie, negociați pas cu pas și încercați să obțineți concesii și promisiuni. Nu veți obține tot ce doriți într-un timp scurt. Însă este important să începeți cu o chestiune principală și să continuați pas cu pas.
  9. Unitate: Căutați și promovați lucrurile care vă unesc și ignorați sau uitați chestiunile care vă dezbină.

Pasul 1. Analiza SWOT: puncte tari, oportunități, puncte slabe și amenințări. 

Aceasta arată cum arată mediul de afaceri și unde vă situați. 

În anexă aveți analiza SWOT începută și inserate unele aspecte generale. Imprimați pagina și completați cu aspectele specifice afacerii voastre, a zonei, a contextului. 

Dacă nu vă descurcați, adunați-vă mai mulți colegi și fiecare completează pentru el cu aspectele proprii. 

La final, revizuiți și treceți pe o nouă foaie aspectele comune într-o zonă și aspectele particulare. La final, este un singur document relevant pentru zona și afacerile voastre locale. Ierarhizați fiecare item cu steluțe sau puncte. Ce item are mai multe puncte, acela trebuie folosit primul sau eliminat primul. Stabiliți care sunt itemii pentru care nu puteți să faceți absolut nimic și, ca urmare, trebuie să vă feriți sau să diminuați cât mai mult influența. În exemplu sunt cu semnul X roșu.

 Puncte tari

Pasul 2. Ce vreau eu să obțin? 

Este important să definiți exact ce vă doriți. Unii vor dori mai mulți bani. Unii își doresc mecanisme mai fiabile în care să activeze. Unii poate doresc să nu facă nimic și să curgă banii. Fiecare își poate dori altceva. Important este să definiți exact ce vă doriți. În exemplu sunt trecuți itemi demo. Acolo trebuie să scrieți voi. Este important să scrieți concret și evaluabil ce doriți. Toți vrem mai mulți bani, sănătate, fericire. Dar acestea sunt abstracte. 

  • Cadran 1: ce doriți pentru voi personal, ca persoană în carne și oase 
  • Cadran 2: ce doriți pentru firma voastră 
  • Cadran 3: ce doriți pentru voi în relația cu ceilalți 
  • Cadran 4: ce doriți pentru firmă în relația cu ceilalți 

Cadran 4: ce doriți pentru firmă în relația cu ceilalți 

ATENȚIE: NU VĂ DORIȚI MAI MULT DE TREI - 3 - LUCRURI PE FIECARE CADRAN

Este ca în poveștile cu peștișorul de aur. Doar că prea multe dorințe înseamnă că nu vă puteți concentra. Pentru a vă concentra, numerotați în ordinea importanței fiecare astfel de dorință.

pentru mine 1 

Pasul 2. Să punem la comun interesele și dorințele

Singuri, în societatea actuală, nu veți reuși să faceți ceva decât dacă aveți la dispoziție resurse uriașe. Cum nu aveți, sunteți obligați să puneți la comun resursele pe care le aveți pentru a crea o bază reală pentru viitoarele acțiuni. Completați schema în comun cu vecinii dvs. de afaceri și stabiliți prin negociere care să fie interesele și dorințele comune pe care să le realizați prin utilizarea resurselor comune. Pare logic? Modelul este similar cu pasul 2.

 pentru mine 2

Pasul 3. Care sunt actorii implicați și care sunt interesele lor

Acțiunea aceasta presupune interacțiunea mai multor actori. Aceștia sunt descriși în formularul pasului 3. Nu are rost să teoretizăm acum cine sunt și ce rol au. Aici este necesar să scrieți voi care sunt interesele lor și cum influențează ei mediul în care veți acționa. În demo sunt trecute câteva elemente. Completați în grup exact care sunt interesele tuturor celor implicați. Cu cât veți găsi mai multe interese, cu atât mai bine. Veți ști ce trebuie să faceți și ce să cereți. Surprinzător, creșterea încasărilor unui cabinet veterinar nu se realizează doar prin creșterea tarifelor date de stat. Fiți foarte atenți. Completați atent constrângerile. Ele trebuie surmontate una câte una dacă doriți să ajungeți undeva.

 actori

Pasul 4. Crearea unui timeline și o hartă a acțiunilor

Acum știți care este mediul în care vă desfășurați activitatea, știți care sunt interesele personale și de grup și știți care sunt interesele tuturor actorilor implicați în demersul vostru. Este necesar pe baza acestor informații.

Principii de la care plecăm și care sunt imuabile într-o economie de piață:

  • Cel care dă bani trebuie să știe exact câți bani dă și cum îi dă.
  • Cel care dă bani trebuie să știe pe ce dă banii/ce primește.
  • Cel care dă bani trebuie să aibă garanții pentru banii oferiți.
  • Cel care dă banii face regulile (în sensul în care el decide dacă dă banii ceruți).
  • Într-o economie de piață, banii publici trebuie justificați în integralitate.
  • Contractul este sfânt (în sensul că, odată semnat de părți, este obligatoriu pentru toate părțile).Chiar dacă nu există un contract scris, realizarea unui schimb comercial - cineva plătește și altcineva ia banii pentru un bun sau serviciu - presupune existența acelui contract în care fiecare parte are obligații intrinseci stabilite de legi (instanța sancționează părțile care nu respectă acest principiu dacă s-a făcut plata și nu există contract)
  • Cine comandă/cere plătește.

Să ne uităm la următoarele două imagini care sunt edificatoare.

 

oferă acțiune medicală

Având în vedere cele discutate acum lucrurile sunt foarte simple. În fapt, este necesar doar să aflăm răspunsul la întrebarea care rezulta din aplicarea principiului 1: cât trebuie să fie plătit și cum. La restul există legi, regulamente, cutume, etc clar stabilite care trebuie respectate de toți.

Teoretic, ați spune că trebuia să trecem direct la acest pas. Nu, din păcate. Răspunsul la acest pas poate fi unul sau mai multe dar argumentele folosite vin doar din pașii anteriori. Medicii veterinari nu au nevoie de răspunsul sec de la acest punct. Este necesar să fie argumentat tot acest mecanism, iar argumentele le găsiți doar dacă vă clarificați prin pașii descriși anteriori.

Aici este nevoie să răspundeți etapizat la toate întrebările:

1. Cât se plătește acțiunea:

   - Pe oră de manoperă calculată după:

     - Salariul minim pe economie + sporuri determinate de condiții deosebite, pericole biologice, fizice etc.

     - Grila de salarizare a medicilor contractuali cu statul

     - Grila de salarizare din medicina umană pe care o plătește statul medicilor de familie

   - Sumă fixă calculată ca medie a sumelor din Uniunea Europeană pentru acțiunea x

   - Sumă fixă „că așa știu eu“

............

2. Cine răspunde de calitatea acțiunii:

   - Cel care o face, adică medicul

   - Proprietarul

   - Preotul din sat prin rugăciuni

 ............

3. Cine verifică dacă s-a făcut acțiunea și cum:

   - Medicul care a făcut-o

   - Cineva pus de cel care dă banii

   - Automat prin verificarea statusului electronic al animalului

 ............

4. Cine răspunde de sănătatea animalului:

   - Proprietarul, că așa scrie în legislație

   - Medicul care a făcut acțiunea

   - Statul, că dă banii și are interes

 ............

5. Cine dă banii:

   - Proprietarul, că el răspunde conform normelor europene

   - Statul, că el comandă acțiunea, indiferent de forma de proprietate sau alte considerente

 ............

6. Cum trebuie dați banii:

   - Direct la medicul veterinar, devenind astfel cel care trebuie să garanteze tot: “acțiunea, calitatea, efectuarea, modul de cheltuire, starea de sănătate a animalului“

   - Proprietarului, care să-i dea medicului veterinar, devenind astfel responsabil de efectuarea acțiunii și starea de sănătate a animalului; modalitatea:

     - Plăți compensatorii prin mijloace existente

     - Vouchere pentru plata serviciilor medicale

............ 

7. Este nevoie de contract între actori:

   - Acțiunile sunt ordonate de stat și el face contractul cu cel căruia îi plătește - medic veterinar

   - Între medic veterinar și proprietar, după modelul medicilor de familie, pentru a responsabiliza proprietarul și medicul veterinar

 ............

Răspunzând la aceste întrebări și la cele pe care le veți formula personal (acestea de aici sunt doar o schiță) este posibil să găsiți câteva variante de a rezolva tarifele în medicina veterinară. Cert este că pentru a rezolva ceva este nevoie de o documentație bine întocmită pe care să o puneți la dispoziția factorilor decidenți. Acum aveți toate elementele de ajutor, instrumentele care să vă ajute să găsiți argumentele potrivite. Rămâne să le scrieți coerent într-un document și să le prezentați CMVRO și ANSVSA, urmând să găsiți modalități de a negocia ceea ce sunteți interesați.

Sper că veți găsi inspirația să faceți ceea ce trebuie cu adevărat. Noi vom continua demersul jurnalistic, care este limitat la a sumariza doleanțele voastre, explicațiile factorilor decidenți și crearea unei punți de legătură între toți. 

Mult succes!

Pentru descarcare si utilizare

Aici aveți documentele pentru descarcare:Documente necesare pentru analiza si lucru la tarife

 

Nu a fost selectat niciun răspuns. Vă rugăm încercați din nou.
Vă rugăm să selectați fie opțiunea existentă, fie introduceți propria dvs., dar nu ambele.
Vă rugăm selectați minim {0} răspuns(uri).
Vă rugăm selectați maxim {0} răspuns(uri).
/index.php?option=com_communitypolls&view=poll&id=3&catid=1769&Itemid=950&task=poll.vote&format=json
3
radio
1
[{"id":10,"title":"Da","votes":8,"type":"x","order":1,"pct":80,"resources":[]},{"id":11,"title":"Nu","votes":2,"type":"x","order":2,"pct":20,"resources":[]}] ["#ff5b00","#4ac0f2","#b80028","#eef66c","#60bb22","#b96a9a","#62c2cc"] ["rgba(255,91,0,0.7)","rgba(74,192,242,0.7)","rgba(184,0,40,0.7)","rgba(238,246,108,0.7)","rgba(96,187,34,0.7)","rgba(185,106,154,0.7)","rgba(98,194,204,0.7)"] 350
 

 Articole cu același subiect:

Articole similare

Editoriale & Analize

Având în vedere zbuciumul profesiei din România, am considerat util să aruncăm o privire la colegii noștri din Europa. Vom prezenta, în articole viitoare, problemele profesiei veterinare de prin...

Editoriale & Analize

Discutăm intens de ceva timp depre tarifele în medicina veterinară. Există multe și variate opinii. Majoritatea discuțiilor însă au un punct comun. Este dificil pentru un medic veterinar, în...

Editoriale & Analize

Așa cum am promis, voi prezenta rezultatul sondajului și studiul de management la nivel național referitor la tarifele în medicina veterinară.Premisa de la care s-a plecat în demersul nostru, așa...

Noutăți Business

Știați că există în dezbatere un proiect de ordonanță care spune cam așa: „pot deconta lucrătorilor care folosesc în mod obişnuit un echipament cu ecran de vizualizare pe o durată semnificativă a...

Noutăți Business

„Începând cu data de 1 iulie 2024, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, prevăzut la art.164 alin.(1) din Legea nr.53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi...

Noutați Medicale GeneraleToate

Noutăți Medicale PETToate

Noutăți Articole Specializate Business


 

Acreditare CMVRO