
- Detalii
- Editoriale & Analize
O noua componenta in programul de sustinere a afacerilor veterinare
Multi vorbesc despre management. Cu sau fara spor in alocutiuni, toti vorbitori concluzioneaza „o afacere fara management este ca un corp frumos dar fara cap“. De ceva timp in medicina veterinara si-au facut loc medici veterinari care au studiat fenomenul managementului veterinar.
Multi vorbesc despre management. Cu sau fara spor in alocutiuni, toti vorbitori concluzioneaza „o afacere fara management este ca un corp frumos dar fara cap“. De ceva timp in medicina veterinara si-au facut loc medici veterinari care au studiat fenomenul managementului veterinar.
In paginile revistei am reusit sa adunam din experienta si cunostintele lor. Este dificil, deoarece in Romania, asa cum am mai spus, managementul si marketingul in facultati sunt discipline la care daca nu copii la examen poti sa frunzaresti cursul pentru a lua o nota satisfacatoare. Nimeni nu explica studentului in medicina veterinara despre managementul in aceasta profesie, cu exemple si elemente necesare in practica. Atunci de ce am fi tentati sa acceptam in propriul cabinet aplicarea unor elemente de baza ale managementului daca nimeni nu ne-a demonstrat de ce este important? Facem un cabinet, bajbaim sa ii legalizam activitatea prin obtinerea a una, doua autorizatii, punem niste afise sau ceva fituici srise la viteza in cutiile postale si asteptam sa vina clientii. Unii, mai cu trecere, care au lucrat prin vreun cabinet mai vechi, cu siguranta au luat numerele de telefon ale clientilor de acolo si ii invita la ei in noul cabinet. Daca mai adaugam faptul ca suntem obligati sa avem contabil si sa depunem la fisc tot felul de acte, managementul unui cabinet se opreste la atat. Dupa care incepem sa ne plangem.
Nu este vina nimanui ca nu suntem obisuiti sa ne alocam cel putin 20% din timpul nostru organizarii activitatii in cabinet si cel putin 25% activitatii de marketing. De fapt, nu suntem obisnuiti sa alocam nici o secunda in nici o directie deoarece majoritatea dintre noi lucram asa cum ne vine. Medicul veterinar este obisnuit sa vindece animale, sa se concentreze pe chestiuni legate de aceasta problema si mai putin de asa numitele aspecte "teoretice". Din pacate, aceste aspecte "teoretice" se ocupa de bani si nu de vindecat animalele. Managementul se ocupa de administrarea afacerii din perspectiva banilor iar marketingul de a aduce banii care sa fie administrati. Daca se doreste ca un cabinet sa faca bani atunci trebuie sa aiba un management performant nu numai talent si cunoastere in practica veterinara.
Sa dau doar cateva exemple simple. Un control de la ITM se poate lasa cu amenda serioasa in oricare din cabinetele veterinare pentru lipsa unui X sau Y document, autorizatie sau procedura de lucru, ceea ce este o pierdere financiara serioasa si probleme in managementul de personal. Un banal accident in cabinet suferit de un angajat sau un client poate duce la o serioasa problema. Necunoastere modului in care trebuie deduse cheltuielile, pierderile, investitiile, cursurile, care sunt aceste cheltuieli deductibile, chiar daca ai contabil, pot duce la pierderi financiare uriase prin penalizari si amenzi de la fisc. Realizarea de investitii alambicate in spatii si echipamente care de cele mai multe ori sunt nefolosite din divese motive duc de asemenea la pierderi inutile. Lipsa unui personal instruit in relatii publice, ceva nervi sau indispozitii pot duce la pierderea unor clienti. Exemplele pot continua si toate sunt nefericite daca ne gandim la aspectele financiare.
Mai este si un alt aspect la care putin se gandesc. Neimplicarea in actiuni programate prin management si marketing. Realizarea unei asociatii chinologice sau a unei asociatii de cresterea vacilor fara contributia medicului veterinar este o mare pierdere de imagine si influenta. Lipsa medicului veterinar de la expozitiile canine sau de la expozitiile destinate fermierilor este o pierdere masiva de imagine dar si de clienti. Lipsa de implicare a medicului in oferirea de sfaturi pertinente crescatorilor de animale si a unor indrumari tehnice conexe cum ar fi alimentatia, microclimatul, intretinerea duce cu siguranta la racirea relatiei medic-crescator mai ales daca din partea medicului vin numai critici.
Cert este ca trebuie facut ceva in aceasta privinta. De aceea, am lansat a doua componenta a programului de sustinere a afacerilor veterinare. Va lasam pe voi sa o descoperiti si sa o utilizati de pe www.veterinarul.ro. Succes!
- Detalii
- Iulian Vieru
Noutați Medicale Generale
-
Ce trebuie și ce nu trebuie să puneți în sau pe o rană
- Monica Nita
Obiectivul principal al curățării plăgiloreste de a îndepărta țesutul necrotic și alte fragmente de...
-
Îngrijirea adaptată culturii: îmbunătățirea încrederii în medicina veterinară
- Echipa Veterinarul.Ro
Un nou articol publicat de Sohaila Jafarian în Clinical Veterinary Small Medicine evidențiază...
-
Recunoașterea efectului placebo în medicina veterinară
- Echipa Veterinarul.Ro
Atunci când un câine participant la un studiu clinic privind un supliment pentru sănătatea...
Noutăți Medicale PET
-
Particularități de anatomie și fiziologie dentară la iepurele european
- Echipa Veterinarul.Ro
Iepurele (Oryctolagus cuniculus) este un adevărat ierbivor. Dieta naturală a iepurelui constă în...
-
Aspecte histopatologice în fibrosarcom
- Iulia Milin
Fibrosarcomul face parte din categoria tumorilor cavității bucale. Este o tumoare canceroasă derivată...
-
Extracția dentiției temporare la câine
- Echipa Veterinarul.Ro
Majoritatea animalelor domestice prezintă două seturi de dentiție și anume dentiția temporară...
Noutăți Articole Specializate Business
Cele trei pălării ale patronului veterinar de succes: manager, lider, coach
- Madalina Toma
Recurența - cuvântul secret
- Madalina Toma
Leadership în medicina veterinară - adaptare, inovație și stiluri de conducere eficientă
- Madalina Toma
Vânzarea cabinetelor veterinare - O tendință în creștere către lanțuri și multinaționalei
- Madalina Toma