Joi, Ianuarie 16, 2025

Exclusiv pentru Medici Veterinari

Ordinul 72/2009 privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 113/2008 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor alimentare de origine nonanimală

Status: Acte în vigoare

 

Ordinul 72/2009 din 2009.12.30

Status: Acte în vigoare

Versiune de la: 30 decembrie 2009

 

Intră în vigoare:

30 decembrie 2009 An

 

Ordinul 72/2009 privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 113/2008 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor alimentare de origine nonanimală

Dată act: 29-dec-2009

Emitent: Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor

 

Conținut ordin

Văzând Referatul de aprobare nr. 1.577 din 27 noiembrie 2009 al Direcţiei generale siguranţa alimentelor,

având în vedere prevederile art. 10 lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare,

ţinând cont de prevederile Regulamentului (CE) nr. 882/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului privind controalele oficiale efectuate pentru a asigura verificarea conformităţii cu legislaţia privind hrana pentru animale şi produsele alimentare şi cu normele de sănătate animală şi de bunăstare a animalelor,

în temeiul prevederilor art. 3 alin. (3) şi ale art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia,

preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite următorul ordin:

 

Art. I

Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 113/2008 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor alimentare de origine nonanimală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 886 din 29 decembrie 2008, se modifică şi se completează după cum urmează:

1.La articolul 4, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

"(2) Prezentul ordin se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2009 până la data de 31 decembrie 2010."

2.La instrucţiuni, articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:

"Art. 3

Tariful aferent activităţii de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor alimentare de origine nonanimală se calculează de către inspectorii autorităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, prin aplicarea tarifului total prevăzut în anexa nr. 2, la timpul stabilit potrivit anexei nr. 1."

3.La instrucţiuni, după articolul 16 se introduc trei noi articole, articolele 161-163, cu următorul cuprins:

"Art. 161

Personalul angajat pe perioadă determinată în baza prezentului ordin participă numai la evaluarea şi la supravegherea unităţilor de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a alimentelor, la prelevarea de probe şi la soluţionarea notificărilor primite prin Sistemul rapid de alertă pentru alimente şi furaje şi numai însoţit de funcţionarii publici angajaţi ai serviciului inspecţie şi control al direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.

Art. 162

Contractele de muncă încheiate între direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi personalul angajat pe perioadă determinată în baza prezentului ordin, în condiţiile legii, pot înceta, înainte de expirarea perioadei pentru care au fost încheiate, la iniţiativa angajatorului.

Art. 163

Personalul care efectuează controlul oficial în condiţiile prezentului ordin răspunde disciplinar, material, civil şi penal, după caz, pentru nerespectarea dispoziţiilor legale în vigoare cu privire la organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial pentru siguranţa alimentelor."

4.Anexa nr. 2 la instrucţiuni se modifică şi va avea următorul cuprins:

"ANEXA Nr. 2: TARIFELE pentru cheltuielile de personal care desfăşoară activitatea de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor alimentare de origine nonanimală

Nr. crt.

Etapele aferente realizării unui control oficial în domeniul alimentar

Cheltuielile pentru salariu/persoană/h (lei)

Cheltuieli necesare perfecţionării/persoană/h (lei)

Total cheltuieli/h (lei)

1.

Pregătirea controlului, studierea facilităţilor şi documentaţiei deţinute de operatorii economici, astfel încât să fie capabili să îşi îndeplinească atribuţiile în mod adecvat

17,89

0,75

18,64

2.

Realizarea controlului

17,89

0,75

18,64

3.

Analiza activităţii de control şi stabilirea concluziilor

17,89

0,75

18,64

 

TOTAL:

53,67

2,25

55,92

"

5.În anexa nr. 3 la instrucţiuni, punctul VI se modifică şi va avea următorul cuprins:

"VI. Măsuri, sancţiuni

În funcţie de situaţia existentă la faţa locului şi de rezultatele analizelor de laborator, se aplică măsurile corespunzătoare, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 984/2005 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 111/2008 privind aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind procedura de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor a activităţilor de obţinere şi de vânzare directă şi/sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală sau nonanimală, precum şi a activităţilor de producţie, procesare, depozitare, transport şi comercializare a produselor alimentare de origine nonanimală, cu modificările şi completările ulterioare, de către inspectori ai autorităţii naţionale sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor din cadrul serviciului inspecţie şi control al direcţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, precum şi de către alte persoane împuternicite prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor. Astfel, pot fi dispuse:

  1. a) aplicarea de sancţiuni;
  2. b) confiscarea în vederea distrugerii produselor improprii consumului uman;
  3. c) reţinerea oficială;
  4. d) propunere de suspendare, închiderea unităţii.

În situaţia în care, în urma activităţilor de supraveghere, inspecţie şi control, se constată că operatorii economici încalcă alte prevederi legale legate de producţia, depozitarea, transportul sau comercializarea alimentelor şi furajelor care nu ţin de legislaţia privind siguranţa alimentelor şi furajelor, autoritatea sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor va notifica autorităţilor competente să sancţioneze respectivele fapte."

 

Art. II

Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

-****-

Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,

Marian Zlotea

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 925 din data de 30 decembrie 2009

 

Descărcă ordinul și anexele

Textul întreg al ordinului, cât și anexele asociate, dacă este cazul, pot fi descărcate folosind butonul de mai jos.

 

 

Acreditare CMVRO