
- Detalii
- Noutăți Medicale
De la blană la digestie: Ce promisiuni de sănătate plătesc cel mai mult proprietarii de câini
Pe măsură ce proprietarii umanizează animalele de companie și sunt dispuși să plătească mai mult pentru alimente etichetate cu beneficii pentru sănătate, un nou studiu analizează care probleme de sănătate pentru animale determină prețuri mai ridicate. Studiul, publicat în Journal of Agricultural and Applied Economics, examinează numeroase atribute de sănătate ale hranei pentru câini pentru a determina care sunt asociate cu prețuri mai mari. Aceste rezultate pot oferi îndrumare atât companiilor producătoare de hrană pentru animale, cât și cumpărătorilor.
- :
⏱️ Durata estimată a lecturii: ~7 min
Pe măsură ce proprietarii umanizează animalele de companie și sunt dispuși să plătească mai mult pentru alimente etichetate cu beneficii pentru sănătate, un nou studiu analizează care probleme de sănătate pentru animale determină prețuri mai ridicate. Studiul, publicat în Journal of Agricultural and Applied Economics, examinează numeroase atribute de sănătate ale hranei pentru câini pentru a determina care sunt asociate cu prețuri mai mari. Aceste rezultate pot oferi îndrumare atât companiilor producătoare de hrană pentru animale, cât și cumpărătorilor.
„Tendințe precum produsele premium și umanizarea animalelor i-au făcut pe proprietarii de animale mai conștienți de sănătatea și siguranța hranei animalelor lor, în încercarea de a le menține sănătoase și fericite,” se arată în studiu.
„Există o cerere a clienților pentru produse premium și super-premium, iar umanizarea implică percepția și tratarea animalelor de companie ca membri ai familiei umane.”
„Animalele de companie au trecut de la a sta în „cușca câinelui” la a fi membri ai familiei, iar când vine vorba de dieta lor, aceasta este o modalitate importantă prin care această legătură se manifestă,” a declarat Andrew Anderson, coautor al studiului și profesor asistent în departamentul de economie agricolă și agribusiness de la Colegiul Dale Bumpers pentru Științe Agricole, Alimentare și ale Vieții, Universitatea din Arkansas, precum și de la Stația de Experimente Agricole Arkansas.
Accesează canalul
În contextul acestor tendințe, industria hranei pentru animale a crescut de la 65,9 miliarde de dolari în 2012 la 123,6 miliarde de dolari în 2022, conform datelor citate din Statista. Piața hranei pentru animale din Statele Unite este cea mai mare din lume și contribuie cel mai mult la cifra globală de vânzări, generând venituri de 53,04 miliarde de dolari în 2022.
În răspuns, industria hranei pentru animale oferă alimente care au revendicări ce seamănă mult cu cele din hrana specializată pentru oameni, a adăugat el.
Anderson s-a asociat cu Lonnie Hobbs Jr., profesor asistent în departamentul de economie agricolă de la Kansas State University, pentru a investiga efectele atributelor de sănătate și bunăstare asupra prețurilor produselor și cât sunt dispuși să plătească proprietarii pentru aceste atribute.
Hobbs și Anderson și-au obținut doctoratele la Kansas State în 2023, discutând idei de studiu între jocuri de baschet. Anderson avea date despre hrana pentru câini, iar Hobbs se interesa de piața produselor. Au identificat un gol în literatura existentă privind valoarea potențială a atributelor de sănătate și bunăstare.
Pornind de la informațiile despre 1.268 de produse de hrană uscată pentru câini listate pe Chewy.com în ianuarie 2023, cercetătorii au folosit un model de prețuri care le-a permis să analizeze prețurile doar în funcție de atribute, astfel încât să elimine factorii precum brandul pentru a evita părtinirea.
Anderson și Hobbs au analizat peste 60 de branduri de hrană uscată pentru câini, alegând să studieze hrana uscată deoarece aceasta deține cea mai mare cotă de piață la nivel global.
Alergii și digestie
Din datele colectate, cele trei caracteristici legate de sănătate cele mai frecvent promovate pe hrana uscată pentru câini au fost „sănătatea digestivă,” „sănătatea pielii și a blănii” și „sprijinul imunitar.” Cele mai puțin comune au fost „ameliorarea alergiilor,” „remediu pentru mâncărimi și roșeață” și „stimularea apetitului.”
Produsele etichetate „ameliorare alergii” au avut cel mai mare preț mediu pe livră — 3,89 dolari — ceea ce Anderson a explicat că ar putea fi datorat adăugării unui antihistaminic care susține afirmația de sănătate.
Alimentele etichetate „gestionarea greutății” au fost pe locul doi, cu 3,52 dolari pe livră. Produsele pentru „piele sensibilă” și „digestie sensibilă” au avut ambele un preț mediu de 3,19 dolari pe livră.
Autorii au menționat că, exceptând „gestionarea greutății,” atributele cu cele mai mari prețuri medii pe livră au un număr relativ mic de observații — 6% sau mai puțin din produse — ceea ce impune o interpretare prudentă, a spus Anderson, deoarece mărimea eșantionului pentru aceste produse este mică.
Prețuri mari și mici
Grupul cu cel mai mare preț mediu pe livră include atributele: „ameliorarea alergiilor,” „stimularea apetitului,” „sănătatea digestivă,” „îngrijirea inimii,” „digestie sensibilă,” „piele sensibilă” și „gestionarea greutății.”
Pe de altă parte, cele mai mici prețuri medii pe livră au fost pentru produsele cu atributele: „îngrijirea dinților și respirației” cu 2,63 dolari pe livră (nota editorilor: aproximativ 5,80 USD/kg), „îngrijirea mușchilor” cu 2,72 dolari pe livră (aproximativ 6,00 USD/kg) și „sprijinul imunitar” cu 2,74 dolari pe livră (aproximativ 6,04 USD/kg).
Deși studiul nu arată clar dacă primele și reducerile de preț sunt legate de factori de cerere sau de ofertă, există indicii în date care permit cercetătorilor să traseze unele concluzii.
„Atributul „digestie sensibilă,” de exemplu, se regăsește în 24% din produse, dar oferă și un premium de 3,7%,” a spus Anderson.
„Când te gândești la cerere, asta poate fi un proxy pentru o cantitate și un preț ridicate, deci pentru mine pare a fi un atribut condus de cerere, în timp ce „ameliorarea alergiilor” este prezentă doar în 2% din produse, dar are un scor premium mare de 17%. Deci, nu este definitiv, dar probabil este mai mult un factor din partea ofertei în acest caz.”
„Când vezi o cantitate mare și un preț mare, comparativ cu o cantitate mică și un preț mare, începi să te gândești la cerere,” a explicat Anderson.
Sănătatea animalelor și comportamentul cumpărătorilor
Pe piața hranei pentru animale, produsele pentru sănătate și bunăstare devin tot mai importante în modelarea comportamentului de cumpărare al clienților. Anderson și Hobbs au făcut referire la studii recente din SUA și Marea Britanie care arată că mulți câini sunt supraponderali sau au cel puțin o afecțiune de sănătate, inclusiv probleme dentare, ale pielii sau intestinale.
Conform studiului Asociației pentru Prevenirea Obezității la Animale din 2022, 59% dintre câinii din SUA au fost clasificați ca fiind supraponderali sau obezi, în creștere cu 3% față de 2018. Studiul din Marea Britanie, realizat pe un eșantion aleator de peste 22.000 de câini din 784 de clinici veterinare, a constatat că aproape 66% dintre câini aveau cel puțin o problemă de sănătate.
Informații pentru marketing
Pentru un specialist în marketing, a spus Hobbs, rezultatele pot fi folosite pentru a vedea cât de frecvent este inclus un atribut de sănătate și care este prețul său, pentru a evalua cererea produsului. Producătorii ar putea de asemenea să evalueze strategii de dezvoltare a produselor care combină mai multe atribute premium, a adăugat Hobbs.
De exemplu, primele semnificative asociate atât cu „ameliorarea alergiilor,” cât și cu „digestia sensibilă” sugerează oportunități potențiale pentru formulări specializate care să abordeze mai multe probleme de sănătate.
Totuși, reducerile de preț asociate cu anumite afirmații de sănătate precum „îngrijirea dentară” sugerează că aceste caracteristici ar putea fi mai bine poziționate ca atribute complementare și nu principale, a adăugat Anderson.
Rezultatele pot fi de folos și cumpărătorilor de hrană pentru animale, a spus Anderson, oferind informații detaliate despre prețuri și atributele de sănătate. De exemplu, în timp ce produsele pentru „ameliorarea alergiilor” au prețuri mai mari, cumpărătorii pot evalua dacă formulările specializate răspund nevoilor specifice ale animalului lor. În schimb, produsele cu caracteristici pentru „îngrijirea dentară” pot oferi oportunități de valoare ridicată, chiar dacă sunt promovate doar astfel.
Folosind filtrele disponibile pe platformele de cumpărături online, a spus Hobbs, cumpărătorii pot face comparații mai rapide între produse, identificând atributele dorite la prețul preferat și citind recenziile clienților.
Sursa: phys.org
- Detalii
- Bianca Hrib
Noutați Medicale Generale
-
Ce trebuie și ce nu trebuie să puneți în sau pe o rană
- Monica Nita
Obiectivul principal al curățării plăgiloreste de a îndepărta țesutul necrotic și alte fragmente de...
-
Îngrijirea adaptată culturii: îmbunătățirea încrederii în medicina veterinară
- Echipa Veterinarul.Ro
Un nou articol publicat de Sohaila Jafarian în Clinical Veterinary Small Medicine evidențiază...
-
Recunoașterea efectului placebo în medicina veterinară
- Echipa Veterinarul.Ro
Atunci când un câine participant la un studiu clinic privind un supliment pentru sănătatea...
Noutăți Medicale PET
-
Particularități de anatomie și fiziologie dentară la iepurele european
- Echipa Veterinarul.Ro
Iepurele (Oryctolagus cuniculus) este un adevărat ierbivor. Dieta naturală a iepurelui constă în...
-
Aspecte histopatologice în fibrosarcom
- Iulia Milin
Fibrosarcomul face parte din categoria tumorilor cavității bucale. Este o tumoare canceroasă derivată...
-
Extracția dentiției temporare la câine
- Echipa Veterinarul.Ro
Majoritatea animalelor domestice prezintă două seturi de dentiție și anume dentiția temporară...
Noutăți Articole Specializate Business
Concurența neloială în medicina veterinară: cum vă protejați clinica de deturnarea clientelei
- Iulian Vieru
De la autoritate la colaborare - Reconfigurarea relației veterinar-client în era digitală
- Madalina Toma
De la incident la criză în organizații
- Madalina Toma
Prezența online de succes - Ghid practic pentru crearea și optimizarea unui website veterinar
- Madalina Toma