Duminică, Octombrie 12, 2025

Exclusiv pentru Medici Veterinari

Un anunț pe Facebook vă poate costa mai mult decât datoriile neplătite și nu obțineți nimic. Dar marketingul de criză și tactici de gherilă pot să fie de succes.

În ultimele săptămâni, frustrarea în rândul medicilor veterinari a atins un punct critic. Este absolut corect. Confruntați cu întârzieri sistemice la plată din partea autorităților, mulți colegi simt nevoia legitimă de a acționa. Primul impuls, firesc în era digitală, este să comunice transparent cu clienții și colegii pe rețelele de socializare, anunțând o posibilă suspendare a activității contractuale ca formă de protest. Și acest fapt este de asemenea corect.

Vieru Iulian
  • :

    ⏱️ Durata estimată a lecturii: ~8 min

Un anunț pe Facebook vă poate costa mai mult decât datoriile neplătite și nu obțineți nimic. Dar marketingul de criză și tactici de gherilă pot să fie de succes.

În ultimele săptămâni, frustrarea în rândul medicilor veterinari a atins un punct critic. Este absolut corect. Confruntați cu întârzieri sistemice la plată din partea autorităților, mulți colegi simt nevoia legitimă de a acționa. Primul impuls, firesc în era digitală, este să comunice transparent cu clienții și colegii pe rețelele de socializare, anunțând o posibilă suspendare a activității contractuale ca formă de protest. Și acest fapt este de asemenea corect.

 

Din punct de vedere strategic și legal, un anunț pe Facebook precum că suspendați contractul cu DSVSA este o greșeală. O încercare de coagulare a mai multor firme/cabinete veterinare să adopte aceeași strategie este o greșeală capitală.

Eu, dar și dna avocat Ana Maria Rață, credem că, deși intenția este una corectă – recuperarea unor drepturi contractuale printr-o metoda publică de tipul social-media poate declanșa consecințe mult mai grave decât problema inițială. Iată de ce:

Pericolul ascuns: De la dispută contractuală la investigația Consiliului Concurenței

În primul rând este necesar să subliniez un fapt puțin luat în considerare de către medicii veterinari concesionari. Ei nu sunt persoane care prestează o activitate și care nu au fost plătite. De ani de zile subliniez acest aspect la care trebuie să fie foarte atenți medicii veterinari concesionari. Ei, în fapt sunt firme. Banii nu i-au primit persoane, ci firme. Contractele sunt între două entități juridice: o societate comercială/cabinet medical veterinar și o instituție a statului. Nu între o firmă și câțiva oameni sau între un om care a angajat pe cineva să-i munceasca în curte. Așa că… 

Atunci când un singur medic veterinar, în baza contractului său, decide să suspende activitatea din cauza neplății, acțiunea sa este, în principiu, o problemă de drept contractual între el și instituția debitoare. Este o dispută individuală. Mai mulți oameni ne-plătiți poate duce la grevă.

Însă, în momentul în care această intenție este anunțată public pe Facebook și este văzută, comentată și preluată de alți colegi, care de fapt sunt reprezentnații legali ai unor entități juridice (firme/cabinete veterinare) natura acțiunii se schimbă radical. Pentru o autoritate precum Consiliul Concurenței, un șir de postări similare nu mai arată ca o serie de decizii individuale, ci ca o practică concertată a unor firme.

O astfel de acțiune, prin care mai mulți operatori economici (cabinetele veterinare) par să se coordoneze (chiar și informal, prin postări) pentru a-și înceta activitatea, poate fi interpretată ca o încălcare a Legii Concurenței. Anunțul public devine proba principală care demonstrează intenția de a acționa la unison, transformând un protest legitim într-o potențială înțelegere de tip cartel, interzisă prin lege. Amenda pentru astfel de fapte poate atinge procente uriașe din cifra de afaceri, depășind cu mult sumele pe care încercați să le recuperați.

Care este strategia corectă și sigură?

Vă propunem doua analize detaliate în care specialiști în domeniu vă prezintă strategic o serie de posibile acțiuni pe care să le desfășurați individual sau ca firmă îndreptățită să vă apărați afacerea fără a risca probleme legale. Aceste articole au caracter informativ și situațiile prezentate trebuie analizate cu atenție. Este necesar să le înțelegeți bine mecanismul și să nu acționați la furie sau intempestiv. Rolul articolelor este de a prezenta situația și posibilele mecanisme strategice de acțiune din unghiuri în care poate nu sunteți obișnuiți dar care se practica de echipe specializate de management de criză, comunicare și de guerilla marketing. Acestea sunt tactici deja folosite de alte organizații sau persoane cu un succes garantat atâta timp cât sunt aplicate cu inteligență și răbdare. Aveți astfel la dispoziție două analize extrem de detaliate.  Un articol despre aspectele legale obligatorii prin care să acționați și un articol despre managementul strategic de criză și tactici de gherilă. 

Analiza noastră juridică aprofundată a contractului-cadru cu DSVSA demonstrează că aveți la dispoziție instrumente legale extrem de puternice pentru a vă recupera drepturile, fără a vă expune la riscuri inutile.

Strategia corectă nu este una a protestului public, ci a presiunii legale, individuale și calculate. Aceasta implică:

  1. Notificarea formală a debitorului: Un document oficial, redactat în termeni juridici, care pune instituția în întârziere și activează clauzele de penalități prevăzute chiar în contract.
  2. Respectarea pașilor pre-litigioși: Urmarea procedurii de soluționare amiabilă obligatorie, un pas esențial pentru a putea acționa ulterior în instanță.
  3. Pregătirea unui dosar solid: Adunarea tuturor dovezilor care fundamentează o acțiune în justiție rapidă și eficientă.

Analiza de management de criză și marketing de guerila vă prezinta sub forma unor analize extrem de detaliate, 4 tactici inteligente de acționa, efectele, rezultatele posibile și riscurile asociate. Astfel puteți lua o decizie bazată pe fapte ,nu pe idei. Aveți și variante extinse, denumite „opțiunea nucleară” la fiecare tactică care prezintă varianta distructivă a acțiunii, a căror efecte pot fi devastatoare. Una din ideile „nucleare” este transformarea într-o problemă comunitară, nu personală și transformare în bombă de presă. Multe din postarile actuale din social media arată o frustrare personală și fuga după banii statului. Schimbați cu totul această abordare total împotriva intereselor unui cabinet veterinar. Transformați toată această atitudine în ceea ce este ea de fapt: un atentat al incompetenței la sănătatea populației de oameni și animale.

Citiți, studiați și acționați după cum considerați că este cel mai bine pentru dvs și afacerea dvs.

Nu este nevoie să căutați formule pentru a valida acțiunea și a primi aprobarea altor colegi pentru acțiunea desfășurată de voi pentru a recupera ceea ce aveți de recuperat. Mai ales nu ajutați pe nimeni dacă „sunați mobilizarea” pe internet sau social media.

Medicii veterinari informați sunt cu un pas înainte. Intră pe canalul nostru de WhatsApp și fii la curent cu ultimele noutăți veterinare.
Accesează canalul

Legile au evoluat profund din 1999 când a apărut prima concesiune. Suplimentar, formele acestea de organizare mixte, societăți comerciale/cabinete medicale într-o profesie liberală (avocații tot profesie liberală adevărată nu au societăți comerciale) creează multe probleme de natură juridică la care legiuitorul probabil ca nu s-a gandit când a făcut legislația specifică.

Nici nu trebuie să vă cenzurați nemulțumirea și să nu o mai expuneți colegilor. Forma și modul în care faceți comunicarea pe social media trebuie să fie individuală, personală dacă vă arătați problemele personale, nu ale firmei. Din partea firmei un anunț sec către clienții dvs potențiali că „din motivul x, nu mai puteți în perioada a-b să mai prestați activitatea k-z” este suficient. Ceilalți colegi vor înțelege și ar trebui să se abțină să îndemne la o „pseudo-revolta sindicală”. Din acest motiv tot spun că, greva și manifestările publice pot fi mai mult dăunătoare decât utile.

Cei de la Consiliul Concurenței trebuie să își justifice salariile uriașe și ar fi păcat să se ocupe de cabinetele veterinare din cauza că fac o alianță în acest mod. Consiliul Concurenței deja este cu ochii pe serviciile veterinare.

Acționați informat, nu impulsiv.

Citiți atent cele două articole, studii și analize a situației de fapt care vă oferă nu doar o evaluare detaliată, ci și potențiale soluții, mecanisme de aplicare, formulare si cel mai important rezultate așteptate si potențiale consecințe. Aceste informații pot constitui o strategie de gherilă care să ajute în obținerea drepturilor și aplicarea de presiune pe decidenți. Acesta este primul pas corect și sigur pentru a pune presiune și a recupera banii care vi se cuvin.

Nu lăsați o postare pe Facebook să transforme o cauză dreaptă într-o amendă sau bătăi de cap cu controale nu numai de la DSVSA. Aflați cum să acționați eficient și în deplină legalitate. 

Accesați studiile și ghidurile complete pentru a avea instrumentele necesare protejării afacerii dumneavoastră:

Programul LegalVet – Partenerul tău juridic în medicina veterinară

Contractul cu Statul: Manual de Supraviețuire și Gherilă pentru Medicii Veterinari

Program complet de pregătire continuă 2025 pentru medici veterinari

Obține rapid cele 120 de puncte EMC – 100% online, simplu și accesibil!

Abonează-te acum

Urmărește-ne pe rețelele sociale:

Noutați Medicale Generale

Noutăți Medicale PET

Noutăți Articole Specializate Business