Sâmbătă, Aprilie 26, 2025

Exclusiv pentru Medici Veterinari

Un conflict juridic de mare amplaore a izbucnit între IVC Evidensia, una dintre cele mai mari companii veterinare din Europa, și mai multe practici veterinare independente din Marea Britanie, din cauza drepturilor asupra denumirii „Pet Health Club”. IVC susține că deține marca înregistrată și cere clinicilor independente să nu mai folosească acest termen, invocând Legea Mărcii Comerciale din 1994.

Un conflict juridic de mare amplaore a izbucnit între IVC Evidensia, una dintre cele mai mari companii veterinare din Europa, și mai multe practici veterinare independente din Marea Britanie, din cauza drepturilor asupra denumirii „Pet Health Club”. IVC susține că deține marca înregistrată și cere clinicilor independente să nu mai folosească acest termen, invocând Legea Mărcii Comerciale din 1994.

În schimb, medicii veterinari independenți consideră acțiunea un abuz de poziție dominantă și o amenințare la adresa afacerilor lor. Campania „We Are Spartacus” a fost lansată ca răspuns la solicitările IVC, susținând că multe practici foloseau termenul cu mult înainte de înregistrarea mărcii și că schimbarea numelui ar fi costisitoare și nedreaptă.

IVC susține că protejează un sistem de îngrijire preventivă utilizat de peste 900.000 de membri, în timp ce veterinarii independenți avertizează că astfel de acțiuni ar putea limita concurența și afecta viitorul practicilor veterinare de sine stătătoare.

Conflictul

Conflictul juridic se axează pe diverse mărci comerciale ale „Pet Health Club” deținute de IVC, inclusiv înregistrarea mărcii „Pet Health Club” în 2019. Potrivit corespondenței obținute de Vet Times, IVC consideră „Pet Health Club” ca unul dintre numele sale comerciale și susține că sistemul său a „construit o bună reputație și recunoaștere” în Marea Britanie din 2015.

IVC susține că utilizarea termenului „Pet Health Club” de către alte practici încalcă Legea Mărcii Comerciale din 1994 și a cerut ca acestea să înceteze utilizarea acestuia sau a oricărei alte mărci asociate până la termenele stabilite. De asemenea, compania a avertizat că va „considera luarea unor măsuri adecvate” în cazul în care practica nu se conformează.

Un purtător de cuvânt al IVC a afirmat că „mai puțin de 40 de practici” au fost contactate, însă oficialii campaniei „We Are Spartacus” susțin că numărul ar putea ajunge la 100. Una dintre practicile contactate a declarat că utiliza termenul „pet health club” încă din 2010, cu nouă ani înainte de înregistrarea mărcii.

Pe site-ul campaniei „We Are Spartacus”, se precizează că mai multe practici foloseau acest termen cu mult înainte de înregistrarea mărcii, adăugând: „Este vorba despre corectitudine. Practicile independente trebuie să stea împreună împotriva extinderii abuzive a companiilor mari.”

Natalie Morris-Webb, de la Malthouse Veterinary Group din Shropshire, care a creat site-ul campaniei, a declarat că a fost „șocată” să primească o scrisoare de la IVC despre clubul de sănătate pentru animale pe care îl opera din 2017.

Deși Dr. Morris-Webb a confirmat că au avut loc discuții pentru găsirea unei soluții, aceasta a descris abordarea IVC ca fiind „abuzivă” și a susținut că redenumirea serviciilor ar fi atât costisitoare, cât și consumatoare de timp pentru un grup de mici întreprinderi.

„Este, de asemenea, foarte îngrijorător să primești amenințări legale agresive din partea unei organizații uriașe, așa că a fost liniștitor să aud de la alte practici care se confruntă cu aceeași dilemă, și dorim să oferim sprijin altora aflate în aceeași situație. Prin urmare, am lansat We Are Spartacus, unde orice practică afectată se poate înregistra. Putem apoi să lucrăm împreună și să decidem cum să acționăm colectiv.”

„Pentru a evita confuzia pentru clienți și pentru a proteja un serviciu care oferă îngrijire preventivă excelentă pentru sute de mii de animale de companie, am scris câtorva afaceri solicitându-le să înceteze utilizarea mărcii noastre înregistrate. Credem cu tărie că există loc în Marea Britanie pentru toate tipurile de medici veterinari, fie independenți, fie corporativi, și nu am cerut niciunei afaceri să nu ofere serviciile furnizate printr-un model de abonament, ci doar să nu utilizeze marca noastră pentru a face acest lucru. Suntem de asemenea fermi în credința că cei peste 900.000 de membri ai noștri, susținuți de 10 ani de investiții în Pet Health Club, trebuie protejați. Aceasta este o practică standard în toate industriile”, a explicat un purtător de cuvânt al IVC Evidensia.

Sursa: vettimes.com

 Articole cu același subiect:

Noutăți Medicale FermaToate

Noutăți Medicale PETToate

Noutăți Medicale GeneraleToate

 

Acreditare CMVRO