Marți, Iunie 24, 2025

Exclusiv pentru Medici Veterinari

Folosirea unui calendar de conținut vă poate îmbunătăți considerabil prezența online și vă poate eficientiza strategia de social media. În general, un calendar social media poate duce la un management mai organizat al rețelelor sociale și la o prezență online mai constantă, ajutându-vă să vă atingeți obiectivele mai eficient. În acest articol vom dicuta despre principalele avantaje ale unui calendar de conținut și cum să creați un calendar de organizare a postărilor pentru Facebook și Instagram, cu ajutorul Meta Business Suite.

Folosirea unui calendar de conținut vă poate îmbunătăți considerabil prezența online și vă poate eficientiza strategia de social media. În general, un calendar social media poate duce la un management mai organizat al rețelelor sociale și la o prezență online mai constantă, ajutându-vă să vă atingeți obiectivele mai eficient. În acest articol vom dicuta despre principalele avantaje ale unui calendar de conținut și cum să creați un calendar de organizare a postărilor pentru Facebook și Instagram, cu ajutorul Meta Business Suite.

Avantajele unui calendar de conținut 

  1. Postări constante

Un flux constant de postări este principalul mijloc de a spori memorabilitate cabinetului dvs. pentru clienți și potențiali clienți, întrucât poate ajuta la menținerea unui public activ și implicat, iar un calendar de conținut este extrem de util în acest sens. Calendarul vă permite să programați postări în avans, la intervale regulate, în zile și momente specifice, asigurându-vă că conținutul dvs. nu devine sporadic. 

  1. Organizare și planificare strategică

Postarea de conținut în mod constant poate fi destul de stresantă, atunci când activitățile din cabinet vă ocupă majoritatea timpului. O strategie de conținut organizată cu ajutorul unui calendar previne haosul și stresul cauzat de crearea de conținut în ultimul moment. De asemenea, prin crearea unui calendar, puteți organiza conținutul după teme, date sau campanii, facilitând urmărirea a ceea ce a fost publicat și a ceea ce urmează și contribuind astfel la crearea unei strategii social media mai eficientă. 

  1. Centralizare

Calendarul nu este doar un instrument de planificare a posătrilor viitoare, ci funcționează și ca o arhivă a postărilor trecute. Un calendar poate avea un instrument de analiză pentru a urmări performanța conținutului, devenind un instrument util în monitorizarea feedback-ului urmăritorilor, într-o formă simplă, fără a fi nevoie să căutați pe pagină fiecare postare individuală.

  1. Diminuarea erorilor

Nu în ultimul rând, atunci când postați conținut imediat, există posibilitatea de a face anumite greșeli sau de a realiza ulterior că postarea putea fi realizată într-o manieră mai eficientă. Prin programarea conținutului, aveți timp destul pentru a corecta orice posibilă eroare sau pentru a aborda postarea într-o manieră diferită, cu potențialul de a-i crește eficiența. 

Cum îmi creez calendarul?

Crearea unui calendar de conținut presupune stabilirea câtorva repere cu privire la tipurile de postări pe care doriți să le publicați și momentele când acestea vor fi publicate. Pentru a stabili aceste aspecte, ar trebui să începeți prin monitorizarea postărilor din trecut. Identificați postările ce au înregistrat cele mai bune performanțe și observați ce teme au abordat acestea și în ce momente au fost postate. De asemenea, documentați-vă despre tipul de public specific fiecărei platforme și despre orele la care se recomandă publicarea de conținut. Articolul nostru „Cât de des postăm pe paginile de social media ale cabinetului veterinar și la ce ore” vă poate oferi câteva răspunsuri la aceste întrebări.

Totuși, cum se creează calendarul propriu-zis? În funcție de rețelele de socializare pe care le utilizați există diferite opțiuni pentru crearea calendarului. Dacă postați conținut pe mai multe rețele de socializare, ar fi recomandat să vă creați propriul calendar, utilizând spre exemplu funcția calendar oferită de Google sau alte template-uri disponibile online. În schimb, dacă utilizați preponderent Facebook și Instagram, acestea au propriul instrument de planificare, al cărui utilizare o vom detalia în cele ce urmează.

Cum utilizez Facebook Planner?

  1. Accesează secțiunea Meta Business Suite
  2. Accesează secțiunea Instrument de Planificare din meniul din stânga

calendar fig.1

Instrumentul de planificare permite:

  1. Vizualizarea postărilor pe zile, săptămâni și luni

calendar fig.2

  1. Sortarea conținutului în funcție de tipul de postare (reel, postare în feed, story sau reclamă)

calendar fig.3

  1. Selectarea locației postării (poți opta pentru a publica postarea pe pagina de Facebook a cabinetului, pe pagina de Instagram asociată sau pe grupurile de Facebook din care faci parte)
  2. Programarea momentului postării (ziua și ora)

Cum programez o postare cu ajutorul instrumentului de planificare

  1. Postarea poate fi creată fie din secțiunea „Acasă” din meniul din stânga a Meta Business Suite, fie direct din instrumentul de planificare, din colțul din dreapta sus, apăsând butonul „Creează o postare”.

calendar fig.4

calendar fig.5

  1. Selectează locația postării 

calendar fig.6

  1. Introdu textul și elementele media ale postării. Aceasta poate fi previzualizată în partea din dreapta
  2. Apasă pe „Publică”, dacă dorești să publici postarea imediat. 
  3. Dacă dorești să programezi postarea pentru alt moment, apasă pe „Setează data și ora”, alege momentul publicării și apasă butonul „Programează”. 

calendar fig.7

Mențiune: postarea de stories, reel-uri sau reclame nu se realizează din secțiunea „Creează o postare”, ci pentru fiecare tip de conținut există un buton specific, regăsit în partea de sus a secțiunii „Acasă”. 

 Articole cu același subiect:

Articole similare

Editoriale & Analize

Având în vedere zbuciumul profesiei din România, am considerat util să aruncăm o privire la colegii noștri din Europa. Vom prezenta, în articole viitoare, problemele profesiei veterinare de prin...

Editoriale & Analize

Discutăm intens de ceva timp depre tarifele în medicina veterinară. Există multe și variate opinii. Majoritatea discuțiilor însă au un punct comun. Este dificil pentru un medic veterinar, în...

Editoriale & Analize

Așa cum am promis, voi prezenta rezultatul sondajului și studiul de management la nivel național referitor la tarifele în medicina veterinară.Premisa de la care s-a plecat în demersul nostru, așa...

Noutăți Business

Știați că există în dezbatere un proiect de ordonanță care spune cam așa: „pot deconta lucrătorilor care folosesc în mod obişnuit un echipament cu ecran de vizualizare pe o durată semnificativă a...

Noutăți Business

„Începând cu data de 1 iulie 2024, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, prevăzut la art.164 alin.(1) din Legea nr.53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi...

Noutăți Medicale FermaToate

Noutăți Medicale PETToate

Noutăți Medicale GeneraleToate

 

Acreditare CMVRO